سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب

حضور همزمان فیلم سینمایی «هندی و هرمز» در سه جشنواره بین‌المللی

hendi-va-hormoz

فیلم سینمایی «هندی و هرمز» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس امینی همزمان به سه جشنواره بین‌المللی راه یافت.

به گزارش سوره سینما، فیلم سینمایی «هندی و هرمز» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس امینی و نویسندگی حسین فرخزاد و عباس امینی در بخش مسابقه هفتمین جشنواره فیلم شارجه، سیمین جشنواره بلفاست ایرلند و فستیوال جهانی یونیسف در فلورانس ایتالیا به روی پرده خواهد رفت.

«هندی و هرمز» پیش از این در ۴۰ جشنواره بین المللی فیلم حضور پیدا کرده است که از جمله آن می توان به جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، ونکوور، داکا، ادینبورگ انگلستان و ال کینو اشاره کرد. این فیلم همچنین توانسته جایزه بهترین فیلم جشنواره زوریخ، بهترین فیلم و فیلم نامه جشنواره زاکورا، بهترین فیلم نامه جشنواره ملبورن و جایزه نتپک جشنواره فجر بین الملل را به  خود اختصاص دهد.

فیلم سینمایی «هندی و هرمز» که محصول مشترک ایران و جمهوری چک است، با بازیگران بومی ساخته شده و روایتگر داستان هندی و هرمز، دو نوجوانی است که طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌کنند. آنها درکی از یکدیگر ندارند اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر، آنها را به همبازی‌هایی صمیمی تبدیل می‌کند؛ اما این بازی که نامش زندگی است هر لحظه برای آنها خطرناک‌تر می‌شود.

حامد علیپور، زهره اسلامی و محمد بانوج  بازیگران «هندی و هرمز» هستند و از سایر عوامل فیلم می توان به مدیر فیلمبرداری: اشکان اشکانی، طراح‌صحنه و لباس و دستیار کارگردان: آزاده موسوی، صدا بردار: رضا تهرانی و حسین پوررحیمی، تدوین : شهروز توکل و احسان واثقی، آهنگساز : مهران قائدی پور، صدا گذار : مهرشاد ملکوتی، مدیر تولید : حسین فرخزاده، سرمایه گذاران : مهروا اروین، اندره شافر و پوریا حیدری اشاره کرد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>