سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۱ ق.ظ چاپ مطلب

اقتصاد دانش‌بنیان زیر ذره‌بین برنامه تلویزیونی «چرخ»

charkh-tv4

چهل‌وچهارمین قسمت برنامه تلویزیونی «چرخ» با موضوع اقتصاد دانش‌بنیان روی آنتن شبکه‌ چهار سیما می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت «چرخ»، حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم با دکتر کریم زاهدی، مشاور ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت‌وگو خواهد کرد.

اقتصاد دانش‌بنیان اقتصادی است که کاربرد دانش و اطلاعات در آن اهمیت بالایی دارد و تولید و توزیع، مبتنی بر آن شکل گرفته و سرمایه‌گذاری در صنایع با محوریت دانش مورد توجه خاصی قرار گرفته است. اقتصاد دانش‌بنیان اقتصادی نیست که در آن صرفا از فناوری‌های سطح بالا استفاده شود، بلکه اقتصادی که در آن، تمامی کسب‌و‌کارها و صنایع به فراخور نیاز خود، از توزیع و کاربرد دانش در پیشبرد اهداف خود بهره می‌برند. طبق گفته‌ی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از مرز چهار هزار گذشته و سال گذشته درآمد این شرکت‌ها به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. در حال حاضر سه استان برتر از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را تهران با ۲۳۰۰ شرکت، اصفهان با ۲۹۵ شرکت و خراسان رضوی با ۲۴۱ شرکت تشکیل می‌دهند.

در بخش روایت خبری «چرخ»، محمود حاج‌زمان، روزنامه‌نگار علم، مهم‌ترین اخبار این روزهای دنیای علم را بررسی خواهد کرد. آشنایی با جزییات کار یکی از متخصصان محاسبات وزن هواپیما در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، از دیگر بخش‌های چهل‌وچهارمین قسمت «چرخ» در فصل ششم خواهد بود.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» روزهای ، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>