سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب
برای پخش از تلویزیون/

یک مستند درباره زنان ساخته شد

behrooz-karimi

مستند «شور زندگی» درباره زنان سرپرست خانوار ساخته شد.

مستند «شور زندگی» درباره زنان سرپرست خانوار ساخته شد.

بهروز کریمی تهیه‌کننده این مستند «شور زندگی» به سوره سینما گفت: یکی از مسا ئل ومشکلاتی که جوامع مختلف با آن روبرو هستند مسئله زنان سرپرست خانوار است. این مسئله یک واقعیت اجتماعی است که امروزه در تمام جوامع به چشم می خورد که به دلایل مختلف بوجود می آید. این پدیده دارای تبعات فراوانی از نظر اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی است .

وی افزود: لزوم توجه به این مسئله اجتماعی رسالتی است بر دوش تک تک دلسوزان و مسئولین وفعالین اجتماعی جامعه ، بخصوص توجه به زنان سرپرست خانوار یا خود سرپرستی که مسئولیت تأمین معاش واداره امور زندگی خود یا خانواده خود را نیز به عهده دارند و در این مسیر نیازمند حمایت سازمان ها و نهاد های حمایتی هستند . مشکلات این قشر از جامعه را می توان به دو بخش کلی اجتماعی واقتصادی تقسیم کرد. از جمله مباحث و طرح هایی که در سالهای اخیر به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار مورد توجه قرار گرفته است توانمند سازی زنان سرپرست خانواردر حوزه اجتماعی و اقتصادی بوده است که به عهده سازمان ها ونهادهای حمایتی می باشد .

کریمی ادامه داد: در همین راستا وبه منظور حمایت مادی و معنوی و اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوارمعاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خدماتی را درغالب گروه همیار زنان سرپرست خانوار به این قشر از افراد تحت پوشش خود ارائه می‌کند که دستاوردهای خوب و ارزشمندی را به همراه داشته است . در این برنامه با روایتی مستند از گروه های همیار به ابعاد اجتماعی و اقتصادی زندگی زنان فعال در این گروه ها پرداخته ، تلاش ، شوق فعالیت و شور زندگی در این زنان را به تصویر می کشیم .

مستند « شور زندگی » درگروه اجتماعی شبکه یک سیما در ۵ قسمت ۳۰ دقیقه ای تهیه می‌شود.