سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۸:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب
به کارگردانی نادر طریقت/

ادامه تصویربرداری یک مستند درباره بازیگری سینما

nader-tarighat

تصویربرداری مستند «بعد از درخشش» با موضوع بازیگری در سینمای ایران ادامه دارد.

تصویربرداری مستند «بعد از درخشش» با موضوع بازیگری در سینمای ایران ادامه دارد.

طریقت درباره فعالیت این روزهای خود به سوره سینما گفت: تا یک ماه آینده درگیر فیلمبرداری مستند «بعد از درخشش» هستیم که بازیگری در تاریخ سینمای ایران را بررسی می کند. این اتفاقی است که برای اولین بار در ایران رخ می دهد، چون تا پیش از این کسی چنین موضوعی را به شکل مستند و با فرمت سه بعدی کار نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این فیلم را به صورت سه بعدی می سازد، توضیح داد: کسانی که مردم ایران سال ها برای دیدن فیلم های آنان توی صف ایستادند و بلیت خریدند و باعث رونق سینما شدند، این استحقاق را دارند که با جدیدترین تکنولوژی های روز روایت شوند. من قبل از ساخت این فیلم مستند «درخشش» را کار کردم که آن را به خاطر اینکه تاریخ را در محوریت خود قرار داده بود، از امتیاز نمایش محروم کردند. در «بعد از درخشش» تا کنون مسعود کیمیایی ، ناصر ملک مطیعی و … صحبت داشته اند.

طریقت همچنین گفت: فیلم مستند دیگری با نام «۱۰ سال تلاش» در حال تصویربرداری است که موضوع آن عبارت است از ۱۰ سال فعالیت شورای شهر تهران و بناست روز ۱۲ شهریور که روز تحلیف اعضای شورای جدید شهر تهران است ، به نمایش در بیاید. در این فیلم با آقای چمران صحبت داشته ایم.

نادر طریقت مستند سازی است که فیلم سینمایی «خاطره» را در کارنامه دارد.