سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ بهمن ۱۳۹۸ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
نهضت سینماسازی حوزه هنری دغدغه مسئولین کشور؛

بازدید نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه از سینما ایران/ تاکید بر سینماسازی به عنوان مهم‌ترین شاخصه فرهنگی

bazdid-oroomieh

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه شهرستان ارومیه با حضور در سینمای ایران شهرستان ارومیه از مراحل مختلف بازسازی و شروع به کار این سینما بازدید کرد.

به گزارش سوره سینما، حوزه هنری آذربایجان غربی در این بازدید رئیس حوزه هنری استان طی سخنانی با اشاره به تاریخ سینما ایران ارومیه و وضعیت گذشته و امروز این سینما ، گزارشی از روند بازسازی این مکان فرهنگی و مراحل مختلف بازسازی  آن را که در مدت چهار ماه محقق گردید ، به امام جمعه شهرستان ارومیه ارائه داد و خواستار مشارکت دولت در بازسازی سایر سینماهای شهرستان ارومیه به خصوص پردیس سینمایی این شهرستان گردید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه شهرستان ارومیه نیز در این بازدید با تقدیر از مدیریت فرهنگی حوزه هنری آذربایجان غربی در حفظ ، نگهداری و به روز کردن سینماهای شهرستان ارومیه بر توجه به فرهنگ جامعه و رشد و توسعه فرهنگی به عنوان مهمترین شاخص های رشد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی یک جامعه پویا تاکید کرد .

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در ادامه سخنان خود هنر هفتم را یکی از مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی در جهان امروز بیان کرد و گفت : دستگاه های فرهنگی و هنری کشور باید با مدیریت صحیح در تبلیغ مبانی و رسالت های دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی و جهت‌دهی افکار عمومی در سالم سازی جامعه به خصوص نسل جوانان از دستاوردهای هنر هشتم نهایت استفاده را داشته باشند.

سینما ایران شهرستان ارومیه یکی از قدیمی ترین سینماهای این شهرستان با سابقه بیش از ۶۰ سال است که در قالب طرح بازسازی سینماهای کل کشور به همت موسسه بهمن سبز حوزه هنری طی چهار ماه بازسازی و همزمان با دهه فجر و اکران آثار برتر سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ۱۵ بهمن ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد