سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ مرداد ۱۳۹۲ در ۹:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب
قوی‌تن:

رئیس جمهوری و وزیر ارشاد کمک کنند، فیلم «سهراب» ساخته شود

IMAGE634638626402934994

علی قوی تن این روزها همچنان درگیر نگارش فیلمنامه‌ای سینمایی درباره سهراب سپهری است.

علی قوی‌تن این روزها همچنان درگیر نگارش فیلمنامه‌ای سینمایی درباره سهراب سپهری است.

قوی‌تن که از مدتی پیش درصدد ساخت یک فیلم سینمایی بر مبنای زندگی سهراب سپهری نقاش و شاعر ایرانی بود، در باره وضعیت کنونی تولید این فیلم به سوره سینما گفت: همچنان در پروسه تحقیق و نگارش فیلمنامه هستیم. تحولات و تغییرات دولتی و مدیریتی در روزهای اخیر انجام شد. سعی کردیم تا مشخص شدن فضای فرهنگی و سیاسی دولت در جهت استحکام بیشتر فیلمنامه تحقیق و نگارش را ادامه دهیم تا به پختگی بهتری از نظر فیلمنامه برسیم.

کارگردان فیلم سینمایی «آفتاب مهتاب زمین» ادامه داد: نگاه دولت جدید و توجه به مباحث فرهنگی و ملی در سرنوشت این فیلم تعیین کننده است. «سهراب» یک پروژه فوق سنگین است که حمایت سطوح بالای مدیریتی مانند شخص رئیس جمهوری و وزیر ارشاد را می‌طلبد. سهراب سپهری یک شخصیت ملی است و این فیلم تنها فیلم من نخواهد بود، بلکه متعلق به ملت ایران است و مطمئنا در تاریخ ثبت خواهد شد.

 کارگردان فیلم سینمایی «آدمک‌ها» افزود: امیدوارم بتوانیم فیلمی در خور شأن سهراب سپهری بسازیم. طبق برنامه ریزی انجام شده بنا داریم تا اواخر آبان ماه فیلمنامه را به اتمام برسانیم و اوایل زمستان پیش تولید فیلم را شروع کنیم.  براساس فیلمنامه در ۴ کشور فرانسه، آمریکا، هند و ژاپن  که دورانی از زندگی این شاعر بزرگ در آن‌ها سپری شده است را به تصویر خواهیم کشید.

علی قوی‌تن فیلم‌های سینمایی «نسکافه داغ داغ»، «سنجاقک‌های برکه سبز»، «ضربه طوفان» و … را ساخته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>