سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۹:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب
انتقاد موتمن از فیلمنامه نویسان تلویزیون/

ساخت تله فیلم مؤتمن را دچار بحران کرد/ کارگردانی یک تریلر عاشقانه

farzad-motamen

فرزاد مؤتمن با اشاره به پیشنهاد لغو پروانه ساخت در مدیریت جدید ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده فیلم جدیدش را کلید بزند.

فرزاد مؤتمن با اشاره به پیشنهاد لغو پروانه ساخت در مدیریت جدید ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده فیلم جدیدش را کلید بزند.

فرزاد مؤتمن درباره نگارش فیلمنامه «سراسر شب» و فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: نگارش «سراسر شب» تقریبا به پایان رسیده است. یک بازنویسی نهایی باقی مانده که بعد از جراحی چشم‌هایم که ۲ هفته دیگر اتفاق می‌افتد آن را انجام می‌دهم. شاید نخواهم به زودی برای دریافت پروانه ساخت «سراسر شب» اقدام کنم. احتمال دارد در هفته‌های آینده یکی از دو فیلمنامه‌ای را که دوستشان دارم بسازم. همه چیز برای کلید خوردن فیلم جدیدم آماده است. این فیلم سینمایی تریلری عاشقانه‌ است و فیلمی است که دوستش دارم.

مؤتمن با اشاره به اینکه دیگر هرگز به دنبال ساخت تله فیلم نخواهد رفت گفت: به خاطر مشکلات مالی با سیمافیلم همکاری کردم و تله فیلم ساختم که باعث شد انگیزه تجربه دوباره تله فیلم ساختن را از دست بدهم.

کارگردان «شب‌های روشن» اضافه کرد: بعد از ساخت تله فیلم دچار افسردگی شدید و بحران روحی و روانی شدم و ترجیح دادم هرگز این تجربه را تکرار نکنم. سطح کیفی فیلمنامه‌های سیمافیلم به قدری پایین است که ساخت آنها آدم را دچار افسردگی و بی‌انگیزگی می‌کند. تنها در صورتی این تجربه را تکرار می‌کنم که سیمافیلم در نحوه انتخاب فیلمنامه‌ها تجدید نظر کند. یک عده فیلمنامه‌نویس بی استعداد در تلویزیون فیلمنامه‌های ضعیف می‌نویسند که ساخت آنها واقعا آدم را دچار بحران می‌کند.

این کارگردان اضافه کرد: اگر اتفاقی برای فیلم جدیدم نیفتد و در میانه راه متوقف نشود این فیلم را در هفته‌های آینده کلید می‌زنم. تقریبا ۴ سال است که هر کاری می‌خواهم انجام دهم متوقف می‌شود. صحبت‌هایی درباره لغو شرط پروانه ساخت در مدیریت جدید شده که به نظرم اتفاق مثبتی است اگر عملی شود.

وی گفت: حذف شرط پروانه ساخت برای ساخت فیلم باعث می‌شود فیلمنامه‌نویسان مطرح ما بدون درنظر گرفتن خوشایند مدیران فیلمنامه مورد نظر خود را بنویسند. یقینا آنها خط قرمزها را می‌شناسند و به آن واقف هستند. لغو پروانه ساخت قطعا اتفاق‌های مثبت زیادی به همراه خواهد داشت و ممکن است ما را به دوران اواخر دهه ۷۰ و اویل دهه ۸۰ برساند که هر سال حداقل ۱۰ فیلم خوب در سینما ساخته می‌شد.

فرزاد مؤتمن ساخت فیلم‌های «شب‌های روشن»، «پوپک و مش ماشالله»، «صداها» و … را در کارنامه دراد.