سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
محمدرضا شرف‌الدین در برنامه «تقاطع فرهنگ» مطرح کرد:

«فرزند صبح» آماده اکران است/ برای ماندگاری انقلاب هزینه نمی‌کنند

sharafodin

تهیه کننده حوزه انقلاب و دفاع مقدس از ضعف مدیریت فرهنگی کشور در ماندگاری تاریخ معاصر به زبان هنر انتقاد کرد و از مشکلات سر راه آثاری نظیر «فرزند صبح» سخن گفت.

به گزارش سوره سینما، محمدرضا شرف‌الدین در رابطه با آینده فیلم «فرزند صبح» به برنامه «تقاطع فرهنگ» گفت: مونتاژ این اثر کامل شده و با نظارت کارگردان تکمیل و آماده اکران است.

وی در خصوص دلایل کندی پرتره نگاری اظهار کرد: این آثار مدعیان بسیاری دارد؛ این قبیل آثار اگر بنا بر تحقیقات تاریخی روی دهد اختلاف در این زمینه اجتناب ناپذیر است اما آثاری درباره شخصیت‌ها مطالبات اجتماعی، سیاسی و… را در پی دارد.

شرف الدین پرداخت هنری نسبت به شخصیت‌های معاصر را بدلیل تفسیر و قرائت‌های متعدد شخصی و [حزبی] بسیار سخت توصیف کرد و افزود: یکی از دلایلی که به دوران کودکی حضرت امام(ره) پرداختیم، همین امر بود؛ چراکه توجه صرف به مبارزات یا ایام بعد از انقلاب، با قرائات متعددی روبرو می‌شد که مسئولیت آن از پذیرش گروه هنری ما خارج بود.

عضو انجمن فیلم دفاع مقدس در پاسخ به سوالی درباره کم کاری هنرمندان سینمایی نسبت به مطالبات متعدد رهبری برای ساخت آثار حوزه انقلاب اسلامی گفت: ایشان می‌فرمایند هر واقعه تاریخی تا زمانیکه با هنر عجین نشود، ماندگار نخواهد بود. [نقل به مضمون].

یکی از وظایف مهم هنر، ماندگار کردن حوادث تاریخی است؛ در این میان یک عکس زمانی بعنوان اثری هنری مطرح است اما با گذر زمان، به سندی تاریخی و قابل تفسیر تبدیل می‌شود.

شرف الدین معتقد است پرداخت گام به گام به موضوعات انقلاب ضروری است؛ خاصه عمر پر برکت امام(ره) که هر روز آن، یک واقعه وزین تاریخی است که باید توسط هنر ثبت و ماندگار شود.

از دیگر سو سینما هنری فاخر و گران قیمت و پرداخت به موضوعات، مستلزم حمایت‌های بسیار جدی تر است؛ اما شخصا چنین حمایتی را در اراده کادر مدیریتی حوزه فرهنگ نمی‌بینم که بخواهند بدین آثار پرداخته و تاریخ انقلاب را ماندگار کنند.

شرف الدین “فرزند صبح” را اولین فیلم سوپر۳۵ سینمای ایران نامید که به واقع برای پرده سینما ساخته شده است و گروه تولیدی در انتظار اکران آن بر پرده نقره‌ای بودند.

شرف الدین گفت: در شرایط کنونی و وضع مقررات بهداشتی و تعطیلی سینماها، مجبور به انتشار اثر به شکل آنلاین هستیم و این کار در زمان مناسب اتفاق خواهد افتاد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>