سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ تیر ۱۳۹۹ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

فراخوان جشنواره آنلاین فیلم کوتاه «کشف استعداد» منتشر شد

Talent Discovery

دبیرخانه جشنواره آنلاین فیلم کوتاه «کشف استعداد» فراخوان اولین دوره این رویداد سینمایی را منتشر کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد، نخستین دوره «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ مردادماه ۱۳۹۹ به دبیری شهرام اسدزاده به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

شهرام اسدزاده نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر و مدیر موسسه «نقطه عطف سینما تئاتر» است که بعد از دریافت مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، با صدور حکمی از سوی رو‌ح‌الله حسینی مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی به عنوان دبیر این جشنواره منصوب شده است.

ثبت‌نام فیلم‌های متقاضی شرکت در این رویداد سینمایی از طریق سایت جشنواره به نشانی www.talentfilmfest.com انجام می‌شود.

زمان شروع ثبت نام در این جشنواره از امروز (۷ تیرماه ۱۳۹۹) است و ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ مهلت ثبت‌نام به پایان می‌رسد.

این رویداد سینمایی در دو بخش رقابتی «فیلم کوتاه» و«استعداد برتر» برگزار می‌شود و تمامی فیلم‌های کوتاهی که از یکم فروردین ماه ۱۳۹۷ تا یکم تیرماه ۱۳۹۹ تولید شده‌اند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

همچنین علاقه‌مندان به فیلمسازی و بازیگری نیز می‌توانند مطابق با شرایط مندرج در فراخوان جشنواره و با مراجعه به سایت جشنواره در بخش «استعداد برتر» ثبت نام کرده و آثار خود را برای رقابت در این بخش ارسال کنند.

فیلم‌های منتخب جشنواره در ایام برگزاری (۱۵ تا ۳۰ مردادماه) در سایت ودیو vodio.ir به نمایش در می‌آید و آثار برتر نیز پس از اختتامیه در سایت فیلیمو filimo.com بازنشر خواهد شد.

متن کامل فراخوان و شرایط شرکت در نخستین دوره «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» که در سایت جشنواره نیز در دسترس است، بدین شرح است:

مقررات اولین دوره «جشنواره ملی آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد»

ماده ۱. موضوع جشنواره

«جشنواره ملی آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» به عنوان نخستین جشنواره آنلاین فیلم کوتاه ملی با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری به منظور عرضه فیلم‌های کوتاه با کیفیت حرفه‌ای و آماتور و کشف استعدادهای جوانان علاقه‌مند برگزار می‌شود.

موضوع «جشنواره ملی آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» روابط اجتماعی با زیر مجموعه‌های بهبود روابط، اختلالات شخصیتی، سلامت روانی، مشکلات رفتاری، فاکتورهای اجتماعی، تربیت خانواده و آموزش‌های اجتماعی است.

این رویداد قصد دارد دستاوردهای نوین سینماگران عرصه فیلم کوتاه را که به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کرده‌اند به صورت آنلاین در شبکه‌های معتبر به نمایش گذاشته و مورد داوری قرار دهد.

این جشنواره همچنین به منظور شناسایی استعداهای شناخته نشده در عرصه بازیگری، برای علاقه‌مندان تحت عنوان «استعداد برتر» فیلم‌های ساخته شده به ‌وسیله گوشی‌های موبایل در دو بخش «بازی مقابل دوربین» و «ساخت فیلم کوتاه موبایلی» را به صوت مجزا مورد ارزیابی قرار داده و داوری خواهد کرد.

اولین دوره «جشنواره ملی آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ مردادماه ۱۳۹۹ به دبیری شهرام اسدزاده و با همراهی موسسه نقطه عطف سینما تئاتر به صورت آنلاین در سطح کشور برگزار می‌شود.

ماده ۲. شرایط پذیرش آثار

فیلم‌هایی که از ابتدای فروردین ماه سال ۹۷ تا ابتدای تیرماه ۱۳۹۹ ساخته شده باشند مجاز به حضور در این جشنواره هستند.

نسخه‌های قابل قبول در هر دو بخش «فیلم کوتاه» و «استعداد برتر» باید با فرمت  Mp4در قسمت ثبت‌نام سایت جشنواره به نشانی www.talentfilmfest.com  بارگذاری شوند.

حداقل مدت زمان آثار در بخش «فیلم کوتاه» باید ۵ دقیقه و حداکثر ۱۵ دقیقه باشد.

حداقل مدت زمان آثار در بخش «استعداد برتر» باید ۱ دقیقه و حداکثر ۵ دقیقه باشد.

در بخش «بازی مقابل دوربین» «استعداد برتر» فقط یک نفر ایفای نقش کند و به سه شکل روایت داستان، اتود بداهه و مونولوگ باشد.

همه فیلم‌های متقاضی باید کاربرگ ثبت‌نام فیلم را در درگاه اینترنتی جشنواره به صورت کامل پر کنند.

فرم تقاضای شرکت در جشنواره باید توسط تهیه‌کننده (تهیه‌کنندگان) یا مالک قانونی در بخش «فیلم کوتاه» و بازیگر یا کارگردان اثر در بخش «استعداد برتر» تکمیل شود.

امضای فرم تعهدنامه موجود در سایت و بارگذاری آن الزامی است.

هزینه ثبت‌نام و حضور در «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» برای فیلم‌های کوتاه مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال (۱۵۰ هزار تومان) و برای فیلم‌های بخش مسابقه «استعداد برتر» مبلغ هشتصد هزار ریال (۸۰ هزار تومان) است.

هیچ فیلمی بعد از ثبت‌نام و بخصوص در زمان ورود به بخش اصلی رقابتی جشنواره حق انصراف را نخواهد داشت.

ماده ۳. فرایند انتخاب و برنامه‌ریزی

مسئولیت انتخاب فیلم‌ها بر عهده دبیرخانه جشنواره با گزینش هیئت انتخاب است.

آخرین مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار تا ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۹ است.

ماده ۴. بخش‌ها

این جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود

الف) بخش مسابقه «فیلم کوتاه»

ب) بخش مسابقه «استعداد برتر»

ماده ۵. هیأت داوری

الف) هیأت داوری بخش مسابقه «فیلم کوتاه»

دبیر جشنواره از میان سینماگران و صاحب‌نظران سینمای ایران پنج نفر را به عنوان اعضای هیات انتخاب و داورای در بخش مسابقه «فیلم کوتاه» معرفی می‌کند.

ب) هیأت داوری بخش مسابقه «استعداد برتر»

دبیر جشنواره از میان سینماگران و صاحب‌نظران سینمای ایران پنج نفر را به عنوان اعضای هیات انتخاب و داوری در بخش مسابقه «استعداد برتر» معرفی می‌کند.

تبصره: هر فردی که نقشی در تهیه، تولید یا بهره‌برداری از فیلم‌های بخش‌های رقابتی داشته باشد، امکان حضور در هیات انتخاب و داوران را نخواهد داشت.

ماده ۶. جوایز

این جوایز در مراسم اختتامیه رسمی جشنواره که به صورت پخش آنلاین برگزار می‌شود، اهدا خواهند شد.

الف) جوایز بخش مسابقه «فیلم کوتاه »

– لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای «بهترین فیلم» (تهیه‌کننده) همراه با مبلغ ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

– لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای «بهترین کارگردانی» همراه با مبلغ ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

– لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای «بهترین فیلم از نگاه مخاطب» همراه با مبلغ ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی

– لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای «بهترین بازیگر مرد» همراه با مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی و دو دوره رایگان بازیگری آموزشگاه نقطه عطف سینما تئاتر

– لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای «بهترین بازیگر زن» همراه با مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی و دو دوره رایگان بازیگری آموزشگاه نقطه عطف سینما تئاتر

ب) جوایز بخش مسابقه «استعداد برتر»

– لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای «بهترین بازیگر مرد مقابل دوربین» همراه مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی و  دو دوره رایگان بازیگری آموزشگاه نقطه عطف سینما تئاتر

– لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای «بهترین بازیگر زن مقابل دوربین» همراه مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی و  دو دوره رایگان بازیگری آموزشگاه نقطه عطف سینما تئاتر

– لوح تقدیر و تندیس جشنواره برای «بهترین فیلم کوتاه مویابلی» همراه مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی و  دو دوره رایگان کارگردانی آموزشگاه نقطه عطف سینما تئاتر

تبصره ۱: در آرای هیئت‌های داوری بخش‌های رقابتی، فهرست جوایز نمی‌تواند شامل جوایز مشترک باشد.

تبصره ۲: فیلم‌های منتخب جشنواره در ایام برگزاری (۱۵ تا ۳۰ مردادماه) در سایت ودیو vodio.ir به نمایش در می‌آید و آثار برتر نیز پس از اختتامیه در سایت فیلیمو filimo.com بازنشر خواهد شد.

ماده ۷. مدارک

مدارک کامل برای هر فیلم باید در زمان مقرر، در فرم ثبت‌نام موجود در سایت جشنواره به نشانی  www.talentfilmfest.com درج شود.

پر کردن فرم تعهدنامه مالکیت اثر و اجازه نامه اکران فیلم به دبیرخانه جشنواره و با مدیریت موسسه نقطه عطف سینما تئاتر بعد از کسب پروانه نمایش از سوی سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  برای اکران و نمایش فیلم در زمان جشنواره و نمایش آثار برنده شده تا مدت نامعلوم الزامی است.

ماده ۸. پذیرش شرایط مطرح‌شده در مقررات

دبیر جشنواره در خصوص تمامی موارد پیش‌بینی‌نشده، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

شرکت در جشنواره به معنای پذیرش همه مقررات جشنواره است، اما به منزله انتخاب در بخش رقابتی جشنواره تا قبل از گزینش هیئت انتخاب جشنواره نیست.

ماده ۹. گاه‌شمار جشنواره

شروع ثبت نام در سایت: ۷ تیر ماه ۱۳۹۹

پایان ثبت نام در سایت: ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۹

انتخاب آثار: ۱ تا ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۹

زمان برگزاری جشنواره و داوری: ۱۵ تا ۳۰ مردادماه ۱۳۹۹

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز: ۳۱ مردادماه ۱۳۹۹


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>