سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت درگفت‌وگو با سوره سینما مطرح کرد:

لزوم الگوسازی حوزه هنری در زمینه تولید آثار هنری و سینمایی

azimi-mirabadi

مهدی عظیمی‌میرآبادی گفت: در شرایط رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی ناشی از آن، انتظار می‌رود مدیریت جدید حوزه هنری سیاست‌های حمایت از اقشار فرهنگی را بیش از گذشته در دستور کار خود قرار دهد.

مهدی عظیمی‌میرآبادی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، در گفت‌وگو با خبرنگار سوره سینما در خصوص تاثیرات بحران کرونا در روند برگزاری جشنواره مقاومت گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، روند برگزاری این رویداد فرهنگی نیز در وضعیت نامشخصی قرار داشته و در حال حاضر بخشی از کارهای مقدماتی و برنامه‌ریزی‌ها انجام شده است. چرا که ممکن است، شرایط بیماری تغییر کرده و جشنواره به تعویق افتد. بنابراین تمامی برنامه‌ریزی‌های فیزیکی و مجازی با احتساب تعویق و تاخیر در زمان برگزاری انجام می‌شود. براین اساس دو مقطع زمانی هفته دفاع مقدس و هفته بسیج جهت برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز حوزه هنری در عرصه هنر و سینما افزود: این نهاد فرهنگی در حوزه اندیشه و هنر اسلامی و تجمیع هنرمندان انقلابی رکنی اساسی محسوب شده و موظف به حمایت از آنها است تا این هنرمندان در شرایطی که احساس می کنند از جانب دیگران رانده شده‌اند به حوزه هنری روی آورده و مورد پذیرش قرار گیرند. اگر  حوزه هنری نسبت به تقویت احساس همدلی در همه سطوح برای اقشار فرهنگی بکوشد، قطعا موفق تر خواهد بود.

عظیمی میرآبادی خاطرنشان کرد: این اشتباه بزرگی است که حوزه هنری سطح خود را در حد یک کمپانی بداند چرا که این نهاد با نمونه‌سازی و مدل سازی باید به مامنی برای فعالیت هنرمندان تبدیل شود. تغییر حداقلی این نهاد از کمپانی فیلمسازی به تولید آثار برای نمونه‌سازی و الگوسازی، اقدامی مناسب و لازم است اما اگر در میدان مسابقه با کمپانی‌های دیگر به حوزه‌های تولید، نمایش، عرضه و تکثیر وارد شود قطعا با موجودیت خود فاصله داشته و در اجرای تعهدات خود دچار مشکل می‌شود.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: سفارش کار به دیگران با نگاه الگوسازی اقدامی درست و به جا است اما این روند با تعهد به بخشی از بدنه سینمای ایران مسیر دیگری را در پیش گرفته است.

وی درباره انتظار هنرمندان از حمایت‌های حوزه هنری عنوان کرد: در هر برهه ای از تاریخ حمایت از اقشار هنرمند مستلزم انگیزه نهادهای فرهنگی و اعمال سیاست های راهبردی است. بنابراین اگر در همه بخش‌های فرهنگی هنری این انگیزه ایجاد و بدون زاویه با هنرمندان انقلابی به حمایت، همکاری و جذب افراد پرداخته شود قطعا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود. براین اساس بروز بحران‌هایی نظیر کرونا، جنگ و غیره در اساس این سیاست‌های حمایتی تغییری ایجاد نکرده و تنها تفاوت آن در تاکتیک‌های اجرایی و شکل اعمال آن است.

عظیمی میرآبادی در پایان یادآور شد: در شرایط رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی ناشی از آن، انتظار می‌رود مدیریت جدید حوزه هنری سیاست‌های حمایت از اقشار فرهنگی را بیش از گذشته در دستور کار خود قرار داده و به اهداف راهبردی خود جامه عمل بپوشاند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>