سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب
در شانزدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «مکث» ببینید:

قصه دانشجوی ۸۵ ساله‌ای که آنلاین درس می‌خواند

Maks16

در شانزدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «مکث» رضا رفیع میزبان پیرمردی سرحال و پر انرژی به نام ابوطالب کردی و پسرش است.

به گزارش سوره سینما، اغلب مردم وقتی پا به میانسالی می‌گذارند به این بهانه که دیگر از ما گذشته به دنبال یادگیری فن و هنر جدید نمی‌روند و یا تمایلی به ادامه تحصیل ندارند، اگر شما هم از این دسته افراد هستید حتما شانزدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «مکث» را ببینید.

در این قسمت از برنامه که  پنج‌شنبه ۲ مرداد ساعت ۲۲:۳۰  بعد از اخبار از شبکه دو سیما پخش خواهد شد، رضا رفیع میزبان پیرمردی سرحال و پر انرژی به نام ابوطالب کردی و پسرش است. کردی در ٨۵ سالگی در مقطع دکترا در حال تحصیل است و این‌روزها کلاس‌ها را بخاطر شیوع کرونا به صورت آنلاین دنبال می‌کند. او بعد از بازنشستگی هرگز خانه‌نشین نشد و در یک دفتر وکالت مشغول به کار شده و ٣٠ سال دیگر خدمت کرد.

برای کردی سن‌وسال هرگز بن‌بست و محدودیت به حساب نمیاید و حتی یک روز دست از یادگیری، آموختن و کار برنداشته، او این‌روزها مشغول یادگیری نواختن ساز سنتور است تا بتواند ساز زدن را به نوه هایش هم بیاموزد. کردی همچنین اهل شعر و ادبیات است و دستی هم در سرودن شعر دارد. ماجرای زندگی شیرین و پرتلاش این پیرمرد باانگیزه را در “مکث” ببینید و بشنوید.

سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد با نگاه ویژه به کرونا سراغ قصه‌های اجتماعی می‌رود، قصه‌های آدم‌ها و موقعیت‌هایی که قبل و بعد از کرونا حال و روزشان عوض شده است. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندانی نظیر امیرمحمد زند، گلاره عباسی، رضا فیاضی، پرویز فلاحی‌پور، فریبا متخصص، فرناز رهنما، پیام دهکردی، الهام پاوه‌نژاد، رسول نجفیان، داریوش کاردان، چنگیز جلیلوند، گیتی خامنه، مریم سعادت ، رضا رفیع و… صاحبان داستان‌های اجتماعی مربوط به کرونا ضبط و پخش می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>