سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۳ ب.ظ چاپ مطلب
پایان بازنویسی نسخه ششم فیلمنامه «مزار شریف»/

«مزار شریف» اواسط مهرماه کلید می‌خورد/آغاز پیش‌تولید از هفته آینده

manoochehr-shahsavari

منوچهر شاهسواری از پایان بازنویسی فیلمنامه «مزار شریف»، آغاز پیش‌تولید از هفته آینده و کلید خوردن این فیلم در اوسط مهرماه خبر داد.

منوچهر شاهسواری از پایان بازنویسی فیلمنامه «مزار شریف»، آغاز پیش‌تولید از هفته آینده و کلید خوردن این فیلم در اوسط مهرماه خبر داد.

منوچهر شاهسواری تهیه‌کننده «مزار شریف» درباره این پروژه محصول حوزه هنری به سوره سینما گفت: در مراحل پایانی بازنویسی فیلمنامه هستیم. پایان این هفته بازنویسی تمام می‌شود و بعد از آن پیش تولید اصلی اتفاق می‌افتد. ما به نوعی بخشی از پیش‌تولید را که شامل تحقیق و پژوهش و مراجعه به کارشناسان این موضوع بود را انجام داده‌ایم و در حال حاضر نسخه ششم فیلمنامه دارد بازنویسی می‌شود.

وی افزود: در پیش‌تولید اصلی به سراغ انتخاب عوامل اصلی این فیلم خواهیم رفت. برای سفر به افغانستان منتظر هماهنگی‌های اداری با وزارت امور خارجه هستیم که دوستانمان در حوزه هنری دارند تلاش می‌کنند تا حمایت جدی وزارت را برای همکاری جلب کنند. اواسط مهرماه امیدوارم که فیلم را کلید بزنیم.

۱۳ سال قبل طالبان در شهر مزار شریف افغانستان طی یک ماجرای تروریستی هشت نفر از دیپلمات های ایرانی و یک خبرنگار را به شهادت رساندند و از میان آنان تنها یک نفر نجات پیدا کرد. حوزه هنری در سلسله تولید فیلم‌های مبتنی بر ارزش‌های انقلابی این بار به سراغ تولید فیلمی بر این اساس رفته است. حسن برزیده مبتنی بر این ماجرا،  فیلمنامه‌ای نوشته که قرار است توسط سازمان سینمایی سوره به کارگردانی  برزیده به تولید برسد.