سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ مرداد ۱۳۹۹ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

ارزیابی دستاوردهای برقی جهاد دانشگاهی در برنامه «چرخ»

charkh7

هفتمین قسمت فصل جدید «چرخ» با بررسی دستاوردهای جهاد دانشگاهی در صنعت برق روی آنتن شبکه‌ چهار می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از برنامه، حافظ آهی، مجری-کارشناس «چرخ» با دکتر حمیدرضا صادق‌محمدی، معاون پژوهشی پژوهشکده‌ی برق جهاد دانشگاهی گفت‌وگو خواهد کرد.

مجموعه فعالیت‌های مربوط به طرح‌های پژوهشی و فناورانه، مشاوره‌های فنی و خدمات تخصصی پژوهشکده‌ی برق جهاد دانشگاهی در قالب گروه‌های پژوهشی سه‌گانه‌ی این پژوهشکده اجرا می‌شود: گروه پژوهشی منابع تغذیه‌ی صنعتی، گروه پژوهشی مبدل‌های الکتریکی و سیستم‌های قدرت و گروه پژوهشی سنجش، پردازش و کنترل. از مهم‌ترین محصولات این پژوهشکده می‌توان به طراحی و ساخت انواع رکتیفایرهای صنعتی ولتاژ بالا و جریان بالا، منابع تغذیه‌ی بدون وقفه شامل انواع یو‌پی‌اس و شارژرهای صنعتی، کنترل دور موتورهای ولتاژ متوسط، سیستم برق و کنترل دکل حفاری نفت، تجهیزات آزمایشگاه فشار قوی و خدمات تست عایقی، دکل حفاری نفت، بازوهای بارگیری دریایی نفت و … اشاره کرد که در صنایع مختلف کاربرد دارند.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» رضا ماه‌منظر، کارشناس ارشد زیست‌شناسی و مروج علم، مفهوم درخشش زیستی را تشریح می‌کند.

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.