سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مرداد ۱۳۹۹ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

ماه‌چهره ‌خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت + پیام‌های تسلیت

mahchehreh

ماه‌چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون ایران در اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

به گزارش سوره سینما، ماه‌چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون که برای معالجه در کشور انگلستان اقامت داشت در اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

ماه‌چهره خلیلی متولد ۱۳۵۵ تهران و دارای مدرک فوق لیسانس معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان بود و در چندین مجموعه تلویزیون و فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده بود.

«کلاه پهلوی»، «در چشم باد» و «مختارنامه» از مهمترین آثار تلویزیونی او محسوب می‌شوند و آخرین نقش‌آفرینی او در قاب تلویزیون سریال «مرضیه» به کارگردانی فلور سام بود.

ماه‌چهره خلیلی در سینما نیز در آثاری همچون «شورشیرین»، «مرگ کسب و کار من است»، «قرارمون پارک شهر» و «اشنوگل» نقش‌آفرینی کرده بود و آخرین فیلم اکران‌شده او «یادم تو رو فراموش» به کارگردانی علی عطشانی بود که چند هفته پیش روانه پرده سینماها شده بود.

سوره سینما درگذشت این هنرمند را به خانواده او و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

پیام تسلیت معاون سیما

متن پیام تسلیت دکتر مرتضی میرباقری به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت نابهنگام بانوی هنرمند، سرکار خانم ماهچهره خلیلی، موجب تأثر و اندوهی عمیق شد. هجرت زودهنگام بازیگری توانمند، تحصیلکرده و فرهیخته، خسرانی برای رسانه است.
مرحومه ماهچهره خلیلی، عشق به وطن را در عمل، با نقش آفرینی در سریال‌های فاخر و ارزشمند سیما نشان داد. سریال‌هایی چون «مختارنامه»، «در چشم باد»، «کلاه پهلوی»، «گذر از رنج ها»، «نردبام آسمان» و… . آخرین حضور این بازیگر در مجموعه تلویزیونی «مرضیه» بود که به عنوان سریال ویژه ماه محرم سال ٩٨ از سیما پخش شد.

اینجانب، درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان از خداوند متعال طلب صبر و برای آن هنرمند رحمت و غفران الهی مسئلت دارم.»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

در این پیام آمده است:

«به نام خدا

بازگشت همه به سوی اوست

با اندوه فراوان درگذشت همکار محترم سرکار خانم ماه چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان را به جامعه هنری و خانواده محترم ایشان صمیمانه تسلیت می‌گوئیم.»

پیام تسلیت مرکز سیمافیلم

در متن این پیام آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت زنده‌یاد ماه‌چهره خلیلی، بازیگر محبوب سینما و تلویزیون، موجب تأثر و اندوه عمیق جامعه هنری و مردم شد.

خبر فوت ناگهانی بانوی با اخلاق سیما و سینما، باعث تاثر بیش از پیش شد. حرف‌های غرورانگیزش درباره کشور همیشه خاطره‌اش را جاویدان خواهد کرد.

فقدان این بازیگر ارزنده، خسرانی برای فرهنگ و هنر ما و به ویژه رسانه ملی است.

این بازیگر توانمند و اخلاق‌مدار یکی از هنرمندان باسابقه سیما بود. مجموعه «کلاه‌پهلوی»، «مختارنامه»، «در چشم باد» و… یاد و خاطره‌اش را همیشه در اذهان زنده نگه می‌دارد.

مرکز سیمافیلم درگذشت این هنرمند فقید را حضور خانواده محترم ایشان، خانواده رسانه ملی، جامعه هنری و مردم همیشه قدردان کشورمان تسلیت می‌گوید.»

پیام تسلیت گوهر خیراندیش

«متاسفانه باخبر شدم که ماه‌چهره عزیزم را سرطان کبد از ما گرفت. ماهی جانم این رفتن و کوچ غریبانه‌ات را باور ندارم. تو و مجید اوجی عزیز در این سریال «مرضیه» چه یادگاری عجیبی از خودتان یادگار گذاشتید.

مرگ بر سرطان که همه عزیزانم را از من گرفت. پدرم، خواهرم، خواهرزاده‌ام، عموزاده‌ام، همکلاسی‌ام، همکارم، دوستانم و دختر نازنینی مثل تو را.»


One thought on “ماه‌چهره ‌خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت + پیام‌های تسلیت”

  1. حسن می‌گه:

    دیر یا زود دور هم جمع خواهیم شد.
    روحش شاد و یادش گرامی باد.
    ‍♂️

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>