سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مرداد ۱۳۹۹ در ۵:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

«کیارستمی و عصای گمشده» بهترین مستند جشنواره یونان شد

kiarostami-asaye-gomshode

هفتمین جشنواره بین المللی مستند «لراپترا » در کشور یونان جایزه بهترین فیلم مستند را به فیلم ایرانی «کیارستمی و عصای گمشده» ساخته محمود رضا ثانی و با تهیه کنندگی بهروز نشان اهدا کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی فیلم «کیارستمی و عصای گمشده»، این فیلم در بخش رقابتی جشنواره بین المللی مستند «لراپترا » در کشور یونان شرکت کرده بود و توانست جایزه بهترین فیلم مستند را از این جشنواره در جنوبی ترین شهر اروپا از آن خود کند.

در این جشنواره مستندهایی که نشانگر سنت، فرهنگ، آداب و رسوم و سنت ها، فرهنگ عامه و تمدن صنعتی مدرن کشور مشترک با اروپا هستند؛ نمایش داده شد. هدف از برپایی این رویداد سینمایی همگام شدن فیلمساز با تحولات فناورانه سینما است. همچنین ارتقاء کیفیت زندگی فرهنگی و معنوی در سطح محلی، ملی و بین المللی فیلمساز و نگاه به سینمای مستند از دیگر اهداف است.

جشنواره بین المللی مستند «لراپترا» با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا مجموع فیلم های منتخب را از طریق کانال وب سایت جشنواره نمایش داد و ۱۷۳ فیلم یونانی و خارجی به صورت آنلاین توسط کاربران و مخاطبان این رویداد سینمایی دیده شد.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به مدت زمان ۹۰ دقیقه، روایتی از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینما است که محمود ثانی در مدت ۴ سال و زمانی که کیارستمی کارگاه‌های آموزشی سینمایی در اسپانیا و کلمبیا برگزار می‌کرد، تلاش کرده بینش یک مؤلف، دیدگاه و جهان‌بینی این فیلمساز فقید را به تصویر بکشد.

محمود رضا ثانی پیش از ساخت مستند بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، کتاب «عباس کیارستمی و درس‌هایی از سینما» را تألیف کرده که این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه و در ایران و آمریکا چاپ و توزیع ‌شده است.

فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، آخرین ساخته محمود رضا ثانی پیش از این در جشنواره‌های اوراسیا در روسیه، سالتو در اروگوئه، کوهستان سبز و تندیس طلایی در آمریکا روی پرده رفته و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره و تندیس طلایی نیز شده است.

لازم به توضیح است فیلم بلند کیارستمی و عصای گمشده»، به زودی اکران خود را در ایران آغاز خواهد کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>