سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
احمد اطراقچی در گفت‌و‌گو با سوره سینما مطرح کرد:

کرونا سینمای ایران را بلاتکلیف کرد/ باز شدن سینماها به شکل سابق، بی تدبیر و بی نتیجه

Ahmad-Otraghchi

کارگردان فیلم سینمایی «چهل و هفت» گفت: شرایط ویژه سینما به دلیل شیوع کرونا را درک می‌کنم اما معتقدم مدیران سینمایی می‌توانستند تمهیدات بهتری بیندیشند تا فیلم‌هایی مثل فیلم من اینقدر متضرر نشوند.

احمد اطراقچی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «چهل و هفت» در گفت‌وگو با سوره سینما عنوان کرد: ایده اصلی این فیلم حدود سه سال پیش به ذهن من و علیرضا تبریزی رسید و تصمیم به ساخت آن گرفتیم.

وی افزود: در ابتدا سوژه یک خانم بود که در مراحل بعدی به پختگی بیشتری رسیدیم و به شکل اپیزودهای درهم تنیده روایت سه خانم از سه طبقه اجتماعی مختلف شد که به طور اتفاقی در یک شب سرنوشت شان به هم گره می خورد.

اطراقچی درباره رابطه سبقه خبری و کار سینمایی اش گفت: به نظر من فعالیت خبری و روابط عمومی می تواند تاثیر متقابل خوبی روی هم بگذارد همینطورکه زمینه مطبوعاتی من در ایجاد ارتباط و شناخت بهتر عوامل کمک زیادی کرد ، از سوی دیگر فیلمسازان هم نقدنویسان خوبی می‌شوند.

اطراقچی درباره اکران فیلمش در این شرایط ویژه کرونایی گفت: ما واقعا بدشانسی آوردیم و از دو سال پیش که منتظر اکران بودیم ، بالاخره ۳۰ بهمن ۹۸ فیلممان روی پرده رفت و اتفاقا شروع خوبی هم داشتیم اما متاسفانه سینماها تعطیل شد و تا تیرماه ما معلق ماندیم.

وی تاکید کرد: ما شرایط ویژه سینما به دلیل شیوع بیماری نوظهور کرونا را درک می‌کنیم اما معتقدیم مدیران سینمایی می‌توانستند تمهیدات بهتری بیندیشند تا فیلم‌هایی مثل فیلم ما اینقدر متضرر و مغموم نشوند.

کارگردان «چهل و هفت» توضیح داد : نمودار بیماری در تیرماه و اسفند ماه باهم تفاوتی نداشت و در واقع در تیرماه خطرناک تر بود اما چرا سینما را اسفند تعطیل کردند و تیرماه بازکردند ، آن هم بدون درنظر گرفتن هیچ گونه راهکاری برای جلب مخاطب و آشتی دوباره مردم با سینما بعد از چهارماه تعطیلی آن و روی آوردن مردم به اکران آنلاین و نمایش خانگی.

وی ادامه داد : فیلم ما از سرمایه شخصی و مستقل ساخته شده بود و اگر قرار بود در گیشه موفقیتی نداشته باشیم ، باید سریع تر راهکاری برای اکران ما در شبکه نمایش خانگی در همان زمان می اندیشند ، نه حالا که ما فروش گیشه را از دست دادیم و با توجه به قیمت پایین فروشمان ، هیچ پلتفرمی هم تا امروز حاضر به سرمایه گذاری برای فیلم ما در شبکه نمایش خانگی نمی شود و در واقع از همه جهات باختیم.

اطراقچی در پایان برای وضعیت فعلی سینما که در بلاتکلیفی بزرگی به سر می برد ابراز امیدواری کرد و گفت : در حال حاضر نیز فیلمنامه دیگری دارم که در مراحل رایزنی آن برای جذب سرمایه و تولید هستیم و امیدواریم بعد از ساخت سرنوشت بهتری از «چهل و هفت» پیدا کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>