سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ شهریور ۱۳۹۹ در ۱۰:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب
در هفتمین قسمت از فصل سوم برنامه «مکث» ببینید:

عزاداری حسینیه‌های بزرگ زنجان و یزد در ایام کرونا

Maks-S3E7

در قسمت هفتم از فصل سوم برنامه «مکث» کورش سلیمانی میزبان جمعی از بانیان حسینه‌های بزرگ یزد و زنجان است که امسال هزینه‌های برگزاری مراسم را صرف خرید وسایل مورد نیاز بیمارستان‌ها کرده‌اند.

به گزارش سوره سینما، محرم امسال با همه محرم‌هایی که در عمرمان دیده‌ایم فرق دارد اما حتی شرایط سخت این‌روزها هم باعث نشد آیین‌ها و رسومات مربوط به این دهه کمرنگ شوند، شاید تغییراتی به وجود آمده باشد اما محرم همان حال و هوای همیشگی را دارد. هیأت‌های بزرگ اگرچه امسال بخاطر رعایت مسائل بهداشتی از تجمعات بزرگ و شلوغ پرهیز کرده‌اند و مانند سال‌های قبل نذورات‌شان را به شکل پذیرایی در هیأت ندارند اما هزینه‌های آنرا به خانواده های نیازمند می‌رسانند و خلاصه هرکسی به شیوه‌ای عزاداری امسال را اقامه کرده است.

هفتمین قسمت از سری سوم برنامه «مکث» پنجشنبه ۶ شهریور ساعت ١٩:۴۵ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در هفته اول کورش از فصل جدید این برنامه که ویژه ماه محرم تهیه شده کورش سلیمانی مجری و راوی خواهد بود. در این برنامه سلیمانی میزبان جمعی از بانیان هیأت‌ها و حسینه‌های بزرگ یزد و زنجان است که امسال هزینه‌های برگزاری مراسم را صرف خرید ماسک و گان و سایر وسایل مورد نیاز بیمارستان‌ها و…کرده‌اند. قصه این قسمت از برنامه «مکث» حکایت عاشقانی ست که سال‌های سال به حسینه‌ها خدمت کرده‌اند و شوق دهه محرم را داشته‌اند و امسال هرچند دلتنگ آئین‌ها و مراسم‌های محرم هستند اما این شور و شوق را به شیوه‌ای دیگر نشان داده و به یاری هموطنان شتافته‌اند.

سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد، قصه‌ها و روایات جذاب آدم‌ها از یک موقعیت خاص به سمت حال خوب را روایت کرده و سراغ ماجراهای اجتماعی می‌رود. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندان و صاحبان داستان‌های اجتماعی جذاب ضبط و پخش می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>