سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ شهریور ۱۳۹۹ در ۸:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
مسعود نجفی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو مطرح کرد:

فضای سینما‌های کشور فضای امنی برای خانواده‌ها است

Masud-Najafi

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی گفت: مردم این اطمینان را داشته باشند که فضای سینما‌های کشور فضای امنی برای خانواده‌ها است و پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها رعایت می‌شود.

به گزارش سوره سینما، مسعود نجفی در برنامه «رویداد» رادیو گفت‌و‌گو با بیان اینکه ۲۱ شهریور ماه، روز ملی سینمای ایران بود و سینمای کشور ۱۲۰ ساله شد، افزود: سینمایی کشور به‌خصوص در چهار دهه اخیر افتخارات زیادی را کسب کرده است و در ویترین افتخارات سینمای ایران، جایزه‌های زیادی از جشنواره‌های معتبر دنیا قرار دارد.

وی با بیان اینکه در جشنواره «ونیز» امسال نیز فیلم «خورشید» به کارگردانی آقای مجید مجیدی به نمایش درآمد و در بخش افق‌های نو این جشنواره نیز دو فیلم دیگر از سینمای ایران حضور داشت و این فیلم‌ها توانستند جوایز خوبی از این جشنواره کسب کنند، گفت: در روز جمعه ۲۱شهریور ماه به مناسبت روز ملی سینما جشنی در کشور برگزار شد و در آن از افتخار آفرینان سینمای ایران در حوزه بین‌الملل تقدیر شد، در این روز همچنین قیمت بلیط سینما‌ها نیم بها بود و در شرایط کرونایی استقبال خوبی از سوی مردم صورت گرفت، بازدید از موزه سینما نیز رایگان بود.

نجفی با بیان اینکه دو فیلم «بی حسی موضعی» و «آبادان یازده ۶۰» نیز به لیست فیلم‌های در حال اکران سینماهای کشور اضافه شده‌اند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر طبق پروتکل‌های بهداشتی، سینماها می‌توانند فقط از ظرفیت ۵۰ درصد یک سالن استفاده کنند و هنگام ورود مردم به سالن ‌ها، پروتکل‌های بهداشتی از جمله تب‌سنجی انجام می‌شود.

نجفی با بیان این که مردم این اطمینان را داشته باشند که فضای امنی در سینماها برای خانواده‌ها تدارک دیده شده و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حمایت‌های سازمان سینمایی از سینماداران، شاغلان در عرصه سینما و تهیه کنندگان اشاره کرد وگفت: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، ستادی در سازمان سینمایی در این راستا به منظور حمایت از سینماگران در دوران کرونا تشکیل شد و تا کنون ۱۲ جلسه داشته و تصمیمات خوبی در این ارتباط گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از تصمیمات این بود که صد درصد پول فروش بلیط فیلم‌ها به سینماداران اختصاص داده شود و سهم تهیه‌کنندگان از این موضوع توسط سازمان سینمایی پرداخت می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>