سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ مهر ۱۳۹۹ در ۹:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
در سی‌ونهمین قسمت از فصل سوم برنامه «مکث» ببینید:

از تولد در فرانسه تا تاسیس کانون بوم‌گردی در یزد

MaksS3E38

در قسمت سی‌ونهم از فصل سوم برنامه «مکث» گلاره عباسی میزبان ندا سلطان‌دلال و همسرش مصطفی اولیا است که یکی از خانه‌های قدیمی و زیبای یزد را به کانون بوم‌گردی تبدیل کرده‌اند.

به گزارش سوره سینما، سی‌ونهمین قسمت از سری سوم برنامه «مکث» دوشنبه ۷ مهر حوالی ساعت ١٩ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در هفته ششم از فصل جدید این برنامه که ویژه ماه‌های محرم و صفر تهیه شده گلاره عباسی مجری و راوی خواهد بود.

در این برنامه گلاره عباسی میزبان ندا سلطان‌دلال و همسرش مصطفی اولیا است. سلطان‌دلال متولد و رشد یافته در کشور فرانسه است اما همواره دلبستگی عمیقی به فرهنگ و سنن ایرانی و بخصوص شهر پرقدمت یزد داشته و دارد. همین علاقه باعث شد تا تصمیم بگیرد برای شناخت بیشتر فرهنگ و تمدن ایرانی و ملاقات با هموطنان به ایران بیاید و ماندگار شود. سلطان‌دلال با راضی کردن صاحب یکی از خانه‌های قدیمی و زیبای یزد این خانه را خریداری و با تلاش و صبوری آن  را به کانون بوم‌گردی تبدیل کرده و پذیرای توریست‌ها است. او و همسرش که با هم در یکی از همین سفرهای بوم‌گردی آشنا شده و ازدواج کرده‌اند ، حالا و در دوران کرونا و کم شدن سفرها وقت‌شان را صرف کارهای فرهنگی در خدمت مردم محله، بوم‌گردی و شناختن تاریخ و فرهنگ غنی و کهن ایرانی می‌کنند.

سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد، قصه‌ها و روایات جذاب آدم‌ها از یک موقعیت خاص به سمت حال خوب را روایت کرده و سراغ ماجراهای اجتماعی می‌رود. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندان و صاحبان داستان‌های اجتماعی جذاب ضبط و پخش می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>