سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب
مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری:

پویش «برای محمد (ص)» واکنش علیه اهانت به پیامبر اسلام است

abas-mohamadi

عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری معتقد است پویش «برای محمد (ص)» واکنشی هنرمندانه به هتک حرمت نسبت به پیامبر والای اسلام است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با بیان اینکه پویش شعر «برای محمد (ص)» که با همکاری این مرکز و موسسه سپهر سوره هنر برگزار شده است، واکنشی هنرمندانه نسبت به هتک حرمت مجله منفور فرانسوی نسبت به پیامبر گرامی اسلام و حمایت رئیس جمهور فرانسه به بهانه آزادی بیان از این مجله است افزود:  بعد از این اهانت ، شاعران از اولین هنرمندانی بودند که وارد عرصه شده و واکنش نشان دادند، چرا که شعر، هنری است که نیاز به ادوات و لوازم و امکانات خاص فنی ندارد و سفارشی هم نیست و به همین دلیل شاعران بعد از این اهانت، به صورت خودجوش اشعاری را در منقبت و ستایش پیامبر گرامی اسلام سروده و اعتراض خود را بیان کردند.

وی افزود: در حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز پویش شعری «برای محمد (ص)» در فضای مجازی فراخوان داد که بازخورد بسیار خوبی داشت و استقبال شعرا از این پویش به حدی است که با اینکه مهلت زمانی ارسال آثار به پایان رسیده است اما ارسال اشعارهمچنان ادامه دارد و امیدوارم که این حرکت به صورت خود جوش ادامه یابد و تمامی شاعران و هنرمندان مسلمان و تمام دلدادگان پیامبراکرم واکنش مناسبی داشته باشند.

وی افزود: اسامی برگزیدگان پویش شعری «برای محمد (ص)» روز دوشنبه دوازدهم آبان، همزمان با اختتامیه مهرواره شعر و داستان انقلاب که به صورت مجازی برگزار می شود اعلام شده و از این هنرمندان تقدیر می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>