سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آبان ۱۳۹۹ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

توزیع و پخش بین‌المللی مستند روی میز نقد «به اضافه مستند»/ نمایش اولین مستند خارجی

be-ezafe-mostanad

برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» اولین مستند خارجی خود با نام «کارخانه آمریکایی» را نمایش داده و به پخش بین‌المللی مستندهای ایرانی می‌پردازد.

به گزارش سوره سینما، دومین قسمت از فصل چهارم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «کارخانه آمریکایی» به کارگردانی استفن بوگنار و جولیا ریچرت از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مستند «کارخانه آمریکایی» روایتی متفاوت از یک کارخانه تعطیل‌شده آمریکایی است که توسط چینی‌ها احیا می‌شود. داستان فیلم درباره یک میلیاردر چینی به نام «کائو دوانگ» است که در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی، یکی از کارخانه‌های تعطیل شده جنرال موتورز را خریداری کرده تا بتواند کمپانی بزرگ ساخت شیشه اتومبیل به نام «فویائو» را تاسیس کند. این مستند با نگاهی متفاوت به رقابت تجاری بین آمریکا و چین می‌پردازد.

مستند کارخانه آمریکایی در سال ۲۰۱۹ عرضه شد و نتفیلیکس پخش بین‌المللی آن را عهده‌دار بود. این فیلم در نود و دومین دوره جوایز اسکار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم مستند شد. برنامه «به اضافه مستند» در فصل جدید خود به نمایش مستندهای خارجی نیز می‌پردازد و این اثر اولین فیلم مستند خارجی است که در به اضافه مستند اکران شده و پس از آن مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، نشست کارشناسی برنامه با حضور الهه نوبخت، پخش‌کننده بین‌المللی فیلم مستند و محسن برمهانی، مستندساز با موضوع «توزیع و پخش بین‌المللی مستند در فضای مجازی» برگزار خواهد شد. این قسمت از برنامه «به اضافه مستند» روز سه‌شنبه ۱۳ آبان ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۴ آبان ساعت ۹ و جمعه ۱۶ آبان ساعت ۱۴ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده داخلی و خارجی در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای امین قدمی، کارگردانی محسن کریمیان و تهیه‌کنندگی یاسر فریادرس با دکوری جدید و آیتم‌های مختلف سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>