سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۵ ق.ظ چاپ مطلب
رئیس حوزه هنری:

آثار دفاع مقدس که به شهادت نپردازند واقعیت را تحریف کرده‌اند

baghbani

محسن مومنی شریف احیای فرهنگ شهادت پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آثار هنری دفاع مقدسی که به شهادت نپردازند واقعیت را تحریف کرده اند.

محسن مومنی شریف احیای فرهنگ شهادت پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آثار هنری دفاع مقدسی که به شهادت نپردازند واقعیت را تحریف کرده اند.

سوره سینما- به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری محسن مومنی شریف در آغاز این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت هادی باغبانی و شهید حیدری به خانواده، دوستان، همکلاسی ها و معلمانشان، اظهار کرد: به محضر شهیدان عزیز، تبریک می گویم که یار آنان را پسندید و به دیدار خودش خواست و جاودانه شان کرد.  به فرموده مولایمان «شهادت، مرگ انسان های زیرک و خوش شانس است که از مرگ فانی می گریزند و جان خود را به بهای بهشت می فروشند.» هر وقت که رایحه دل انگیز شهادت به کوچه ها و محلات این شهر و این کشور می پیچید، دلها را به شورش در می آورد و جان های شیدا را بی قرار می کند. این یکی از الطاف بزرگ الهی به این مرز و بوم و این روزگار است.

مومنی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که احیای فرهنگ شهادت و عشق به قتل فی سبیل الله که قرنهای متمادی فراموش شده بود، از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، گفت: این تأسی از سیره امیر المومنین علی ابن ابیطالب (ع) است که می‌گویند بعد از جنگ احد برای شهادت بی تابی می کردند تا این که آیه کریمه من المومنین رجال صدقوا ماعاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر نازل شد و پیامبر به او مژده شهادت داد.
هنرمندان به فرهنگ شهادت، در آثارشان توجه داشته باشند

رییس حوزه هنری خاطرنشان کرد: اوج عطر افشانی این فرهنگ در جبهه های جنگ اسلام علیه کفر بود که امیدوارم هنرمندانی که با موضوع دفاع مقدس کار می کنند به این واقعیت افتخار آفرین توجه داشته باشند. هر کاری که در این حوزه صورت بگیرد اما فاقد این عنصر باشد، بی شک تحریف واقعیت است.خوشبختانه امروز این فرهنگ با همه تلاشهای مذبوحانه بدخواهان از مرزهای ایران فراتر رفته است و اخیراً درسایه این فرهنگ بود که حماسه القصیر اتفاق افتاد و دفاع در سوریه رنگ و بوی دیگری گرفت.

مومنی با بیان این که مصاف سوریه میدان رسوایی اسلام آمریکایی و پشتیبانانش است، گفت: در سوریه اتفاقاتی می افتد که روزگاری اگر چیزی از این جنس در تاریخ می خواندیم کسانی با نگاه تردید و شک از کنار آن می گذشتند و مگر ممکن است انسانیت به آن حد از سبوعیت برسد که به چنین جنایتهایی مبتلا شود. اما در امروز در آغاز قرن بیست و یکم در روزگاری که حمایت از حقوق بشر و کوشش برای صلح جهانی منافقان گوش فلک را کر کرده است با پشتیبانی آنان جنایت های بی سابقه ای رخ می دهد.
نظام سلطه سعی دارد حقایق را وارونه جلوه دهد

وی با اشاره به این که نظام سلطه با استفاده از تفوق رسانه ای خود سعی کرده حقایق را وارونه جلوه دهد، تاکید کرد: نظام سلطه حتی همه صداهای مخالف خود را هم خفه می کند. در سوریه در این دو سال عده قابل توجهی خبرنگار و اهالی رسانه کشته و شهید شده است. رسانه های مخالف خود را از مدار ماهواره ها و فضای مجازی خارج کرده اند. در این جاست که عظمت کار هنرمند ایثارگری مانند شهید باغبانی و دوستانشان اهمیت صد چندانی پیدا می کند. پیداست که هر تصویری که این عزیزان از واقعیت های میدان جنگ گرفته اند منتشرکنند، موجب رسوایی مثلث امپریالیسم، صهیونیسم و ارتجاع خواهد بود و باعث بیداری مردم خواهد شد.

رییس حوزه هنری گفت: ما به همه خبرنگاران، مستند سازان و عکاسانی که در این جهاد مقدس شرکت کرده اند و جان شریف خود را به خطر انداخته اند تبریک می گوییم. جریان مستند سازی جهادی که شروعش با خبرنگاران جنگ و در رأس ایشان شهید آوینی به قله نزدیک شد، امروز به دست این عزیزان تدوام می یابد. این وجدانان بیدار هنر اسلامی، در هر حادثه ای که نامی از اسلام و مظلومیت بوده، حضور یافته اند و موجب واکنش دشمن شده اند. ۱۰ هنرجوی مرکز تخصصی آموزش هنر اسلامی حوزه هنری در سوریه مشغول مستند سازی هستند.

وی با اعلام این که امروز از هنرجویان مرکز تخصصی آموزش هنر اسلامی حوزه هنری، علاوه بر شهید باغبانی حدود ده نفر دیگر در سوریه مشغول مستند سازی و خبرنگاری هستند، عنوان کرد: امیدواریم در این جهاد مقدس پیروزیهای بزرگی به دست آورند و این چیزی جز بیان حقایق و رسوای تحریف گران مدرن و عمال اسلام آمریکایی نیست.

مومنی در پایان گفت: خداوند نسبت به خون شهید تعصب دارد. او ضمانت کرده است آرمان شهید، یاد شهید و حضور او زنده باشد و پرتو افشانی کند. این سنت الهی است. اگر آوینی شهید نمی شد معلوم نبود امروز هنر و ادب انقلاب اسلامی می توانست از هجوم ظالمانه روزگار بدخواهان و معاندان در بعد از جنگ جان سالم به در آورد.