سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۳۹۹ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

شهاب حسینی در نقش فیزیکدان ایرانی بازی می‌کند/ دومین همکاری با کوروش اهری

shahab-hoseini-kurosh-ahari

شهاب حسینی قرار است در نقش علی جوان فیزیکدان ایرانی در فیلمی به کارگردانی کوروش اهری بازی کند.

به گزارش سوره سینما، کوروش اهری کارگردان فیلم «آن شب» فیلمنامه فیلمی بر اساس زندگی یک فیزیکدان و مخترع ایرانی-آمریکایی را می نویسد و کارگردانی می کند. شهاب حسینی قرار است در نقش علی جوان، در این فیلم بازی کند.

علی جوان (زادهٔ ۵ دی ۱۳۰۵، تهران – درگذشته ۲۲ شهریور ۱۳۹۵) فیزیک‌دان و مخترع ایرانی است که نخستین لیزر گازی هلیوم_ نئون جهان، ساختهٔ وی می‌باشد. او استاد بازنشسته دانشکده فیزیک دانشگاه ام آی تی و ساکن ایالات متحده آمریکا بود.

جوان همچنین در زمینه های فیزیک کوانتوم و طیف سنجی به دنیای علم کمک کرد. دستگاه اصلی لیزر نئون هلیوم وی در حال حاضر در موزه ملی تاریخ آمریکا موسسه اسمیتسونیان به نمایش گذاشته شده است.

اهری ، حسینی والکس برتو، در شرکت Pol Media ، حقوق انحصاری ساخت فیلم سینمایی زندگی جوان را در سراسر جهان  بدست آورده اند. از علی جوان، دو دخترش مایا و لیلا  به یادگار مانده اند که تهیه کنندگی و مشاوره اجرایی پروژه را بر عهده دارند.

از مهمترین آثار حسینی می توان به بازی در نقش اصلی در فیلم های خارجی زبان اصغر فرهادی برنده اسکار یعنی فیلمهای «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» اشاره کرد.او جایزه بهترین بازیگر فیلم کن را برای فیلم دوم از آن خود کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>