سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

محمدمهدی عسگرپور: آمار ساخت فیلم کوتاه در کشور حیرت انگیز است

asgarpoor-filmkootah

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در حاشیه بازدید از جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: آمار حیرت انگیزی در زمینه ساخت فیلم کوتاه در کشور وجود دارد و این نشان از جریان داشتن روند فیلمسازی در میان جوانان دارد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، محمدمهدی عسگرپور در حاشیه بازدید از کاخ جشنواره سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران همواره رویدادی محبوب میان فیلمسازان بوده است و وضعیت و جایگاه آن درخور شان سینما است.

وی افزود: این جشنواره به هر حال محل کشف و بروز بسیاری از استعدادها است. میزانی است برای سینمای حرفه ای و برخی از جریان‌های فیلمسازی وابسته به یک سفارش. ما در این جشنواره با یک جریان مستقل و دارای اصالت مواجه هستیم البته این موضوع در خصوص جشنواره های فیلم کوتاه دیگر کشورهای دنیا هم صادق است و معمولا رویدادهای سینمایی مربوط به فیلم کوتاه مستقل دنبال می شوند.

عضو هیات داوران جشنواره سی و هفتم گفت: آمار حیرت انگیزی درباره ساخت فیلم کوتاه در کشور وجود دارد این نشان می دهد در کشوری زندگی می کنیم که فیلم سازی در میان جوانان یک جریان است و این نتیجه قابل قبول و حتی منحصر به فرد است.

عسگرپور تصریح کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران در ابتدا مستقل از جشنواره انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شد و جشنواره انجمن در واقع محلی برای کشف استعدادها بود و جشنواره فیلم کوتاه تهران یک مدیوم.

وی تاکید کرد: زمانی تصمیم گرفته شد که این دو ترکیب شوند که ادغام شان امتیازهایی داشت. یعنی این جشنواره محلی برای کشف استعداد از یک سو و یک جریان فیلمسازی مستقل را از سوی دیگر شامل شد.

دبیر سی و نهمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره وضعیت سینمای کوتاه در شرایط کرونا خاطر نشان کرد: شرایط اجتماعی ناشی از کرونا باعث شده بسیاری از جشنواره‌ها در دنیا برگزار نشوند و جشنواره‌هایی دیگر حتی در چند نوبت تاریخ‌های خود را جابه جا کردند و مواردی از جشنواره‌های فیلم بلند هم به صورت حضوری برگزار شدند.

وی بیان کرد: مشخص نیست که پایان کرونا کجا باشد و باید راه چگونگی برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری را در این شرایط پیدا کنیم. خوشبختانه جشنواره فیلم کوتاه تهران پیش قدم شده است و بخشی از این آموزش‌ها می‌تواند برای جشنواره‌های دیگر هم مناسب باشد. البته که این بیماری باعث شد راه‌های جدیدی را برای برگزاری جشنواره‌ها پیدا کنیم.

نمایش فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱ تا ۵ بهمن‌ماه ۹۹ صورت می‌گیرد. این رویداد به دبیری سید صادق موسوی ششم بهمن‌ نیز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>