سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در آستانه سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر؛

فیلمنامه سینمایی «حاج علی آقا» به چاپ دوم رسید

haj-ali-agha

استقبال علاقه‌مندان، فیلمنامه سینمایی «حاج علی آقا» نوشته عباس صالح مدرسه‌ای را به چاپ دوم رساند.

به گزارش سوره سینما، فیلمنامه سینمایی «حاج علی آقا» که شصت و چهارمین اثر عباس صالح مدرسه‌ای به شمار می رود توسط انتشارات نقش آذین منتشر شده است. «حاج علی آقا» که به شماره ۲۰۹۶۶۶ در فهرست آثار ثبت شده بانک فیلمنامه خانه سینما قرار دارد، نگاهش معطوف به زندگی غیر کلیشه ای و حیاط خلوت روحانیت است.

عباس صالح مدرسه ای که در کارنامه هنری اش ساخت ۸۴ فیلم داستانی و مستند دیده می شود نامش با گونه‌ای از فیلم‌های داستانی و مستند همراه است که کمتر کسی به دنبال ساخت و تولید آنها بوده است؛ انتخاب مضامینی چون زندگی و یا مرگ، تولید فیلم‌هایی که فاقد منابع تصویری‌اند و انتخاب موضوعات پرچالشی که نیازمند شهامت یا لااقل بی‌پروایی خاصی است. بدین جهت فیلمنامه سینمایی «حاج علی آقا» نیز موضوعی بدیع و غافلگیرکننده دارد و مخاطب را شگفت زده می کند؛ چیزی که تا کنون در سینمای ایران شاهد آن نبوده ایم.

وی به گونه ای به زندگی خصوصی روحانیون وارد شده که تا کنون رسم و رایج نبوده و مخاطبان، مشتاقِ دیدن چنین زوایای پنهان از قشر روحانیتند. نویسنده با روشی هوشمندانه روحانیان را تافته جدابافته نمی داند و آن ها را در دسترس و مبتلا به نشان داده است. «حاج علی آقا» مثل همه مردم در زندگی خصوصی اش گوشه رینگ قرار می گیرد و ناگزیر به انتخاب است. او به قاعده متعارف انسانی، همچون بقیه آدم ها دچار اشتباهاتی هم می شود اما نهایتا راه درست را طی  می کند. شخصیت اصلی فیلم، انسانی زمینی است با همه امیال بشری و مثل «فرشته ملائک» مبرا از خطا نیست.


One thought on “فیلمنامه سینمایی «حاج علی آقا» به چاپ دوم رسید”

  1. ماشاالله حولگر می‌گه:

    محتوی فیلم بایدشگفت انگیزباشدباکارهای که ازاستاد دیده وخبردارم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>