سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۲:۵۸ ب.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم کودک/

خبرهایی از جشنواره فیلم کودک/ ۱۳ فیلم در بخش ویدئویی

poster-koodak-27th

۱۳ اثر در بخش مسابقه فیلم ویدیویی بلند ایرانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رقابت می‌کنند.

۱۳ اثر در بخش مسابقه فیلم ویدیویی بلند ایرانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رقابت می‌کنند.

سوره سینما- با پایان کار هیات انتخاب، اسامی فیلمهای برگزیده برای این بخش اعلام شد. آثار این بخش از جشنواره برای دریافت ۵ پروانه زرین در رشته‌های بهترین اثر ویدیویی بلند، کارگردانی، فیلم نامه، بازیگر کودک و نوجوان و جایزه ویژه هیات داوران رقابت می‌کنند. آخرین نفر (مهرداد موفق)، آسمان ما ماست (حسن نجفی)، پائیز در ایوان خانه نشسته است (اکبر شهبازی)، پسرک روزنامه فروش (محمدجواد رجب‌زاده)، پنجره (رهبر قنبری)، پیوند (سعید ابراهیمی)، تعطیلات دوست داشتنی (سیدوحید حسینی)از جمله آثار این بخش از جشنواره به شمار می روند.

سایر آثار ویدیویی بلند جشنواره فیلم کودک عبارتند از : دور زدن ممنوع (محمد بصیری)، روز خدا (بشیر آزادپور)، شهر امید و آرزو (امیر مشهدی‌عباس)، کانی پری (جلال نصیری هانیس)، مرد کوچک (مسعود شاه‌محمدی)، مسابقه (سید جلال دهقانی اشکذری).

موضوع نشست‌های تخصصی جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان اعلام شد

رضا آژ که همچون سال گذشته مسئولیت برگزاری نشست‌های تخصصی را عهده دار است با اشاره به لزوم تعامل بزرگان سینمای کودک در حوزه‌های نظری به انتخاب موضوعاتی تازه برای نشست‌های تخصصی امسال اشاره کرد و افزود: سال گذشته استقبال بسیار چشمگیری از نشستهای تخصصی در حاشیه جشنواره کودک شد و امسال نیز سعی کرده‌ایم با انتخاب موضوعاتی کلیدی و انتخاب میهمانان و کارشناسان مجرب به ارتقای سطح کیفی سینمای کودک کمک کنیم.

او همچنین به حضور برترین چهره‌های سینمای کودک در ایام جشنواره در اصفهان اشاره کرد و گفت: تلاش ما حضور برترین‌های سینمای کودک در حوزه‌های مختلف در این نشستهاست و اعتقاد دارم تعامل و همفکری میان بزرگان سینمای کودک روزهای روشن تری را برای این سینما رقم خواهد شد .

رضا آژ همچنین از معرفی میهمانان نشستها در روزهای آتی خبر داد و موضوعات نشستهای تخصصی را چنین اعلام کرد :‌ ۱ – بررسی شرایط امروز سینمای کودک / ضعفها ،‌ قوتها ، شناخت دلایل موفقیت و عدم موفقیت و کشف راهکارها/۲ – آسیب شناسی انتخاب بازیگر کودک در سینمای ایران / بررسی چرایی عدم کشف چهره‌های جذاب/۳ – نقش عنصر خیال و فانتزی در سینمای کودک و نوجوان / تحلیل دلایل عدم ساخت آثار خیال پردازانه و فانتزی برای کودک

بیست‌ وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از ۱۵ تا ۱۹ مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.