سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

گفت‌و‌گو با پزشکی که منتقد سینماست و عکاسی که برای ثبت کرونا تا ووهان چین رفت در «پنجره باز»

panjere-baz

دکتر سپیده لطیفی، دکتر حمیدرضا نمازی و دکتر علیرضا منجمی، مریم پیمان، محمد نسیمی و دکتر مصطفی جلالی‌فخر میهمانان این هفته برنامه «پنجره باز» هستند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی برنامه، برنامه «پنجره باز» در این هفته میزبان چهار تن از پزشکان و متخصصان حوزه سلامت، نویسنده و عکاس و روزنامه نگار است.

بنابر این گزارش، این برنامه روز شنبه ۲۵ بهمن ماه میزبان دکتر سپیده لطیفی است. وی دکترای تخصصی آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی است و کتاب هایی با موضوعات آمادگی جسمانی و آسیب های ورزشی را نیز منتشر کرده است.

روز یکشنبه ۲۶ بهمن ماه دکتر حمیدرضا نمازی و دکتر علیرضا منجمی مهمان پنجره باز هستند. حمیدرضا نمازی دکترای پزشکی، دانش آموخته فلسفه و دکترای تخصصی اخلاق پزشکی دارد و هم اکنون عضو هیأت علمی گروه اخلاق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس موزۀ ملی تاریخ علوم پزشکی است. علیرضا منجمی هم پزشک است و دکترای تخصصی در علوم شناختی و نیز در فلسفۀ علم و تکنولوژی دارد. وی هم اکنون مدیر گروه فلسفۀ علم و فناوری پژوهشگاه علوم انسانی و دپارتمان علوم انسانی سلامت دانشگاه علوم پزشکی مجازی است.

روز دوشنبه ۲۷ بهمن ماه، مریم پیمان نویسنده کتاب معروف من ام اس دارم در این برنامه حضور دارد. وی دانش آموخته رشته ارتباطات است و در این کتاب به بیان تجربه زیسته خود به عنوان یک بیمار ام‌اسی در قالب ۱۰۰ یادداشت پرداخته است.

روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه، ظلی پور با محمد نسیمی عکاس و روزنامه نگار به گفتگو می پردازد. نسیمی عکاس خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که همان روزهای اولی که زنگ خطر کرونا به صدا درآمد و هواپیمایی که از ایران رفت تا دانشجویان را از ووهان به ایران برگرداند، به این سفر رفت تا همه لحظات درگیری مردم و کادر درمان با کرونا را ثبت کند.

روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه، دکتر مصطفی جلالی‌فخر مهمان این برنامه است. وی متخصص بیماری‌های داخلی است که علاوه بر آن نویسنده و منتقد سینما نیز هست و از او کتاب‌های «نبض لیلا» و «تب چهل تکه تقدیر» نیز منتشر شده است.

برنامه پنجره باز با مشارکت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید شده است که با اجرای آرش ظلی پور، سردبیری مهدی حاجی میرآقا، کارگردانی هنری حسن نظری و تهیه کنندگی سیدمحمدحسین پورفاضلی، از شنبه تا چهارشنبه به ‌صورت هفتگی، ساعت ۱۸ از شبکه سلامت سیما پخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>