سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب

آنالیز شگفتی‌های مغز در برنامه تلویزیونی «چرخ»

charkh

صدوبیست‌وپنجمین قسمت فصل هفتم «چرخ» به مناسبت هفته‌ آگاهی از مغز با بررسی شگفتی‌های مغز و معرفی کتاب‌هایی درباره علوم شناختی و مغز روی آنتن شبکه‌ چهار می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه با دکتر جواد حاتمی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، درباره‌ی شناخت ذهنی-مغزی آن گفت‌وگو می‌کند.

«هفته‌ی آگاهی از مغز» یک کمپین جهانی برای ایجاد و ارتقای علاقه‌مندی عمومی و حمایت از مطالعات مغز است که هر سال در ماه مارس برگزار می‌شود. مشارکت‌کنندگان در این کمپین با انجام فعالیت‌های ابتکاری خود سعی می‌کنند شگفتی‌های مغز و اثرات عمیق علوم این حوزه را در زندگی روزمره‌ی ما نشان بدهند. برگزاری این رویداد در کشور ما از سال ۱۳۹۴، با حمایت‌های ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های شناختی آغاز شده است و هر سال با همکاری مراکز و نهادها از جمله آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

در هفته‌ی آگاهی از مغز تلاش می‌شود تا با استفاده از تمامی راه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود، سطح دانش و اطلاع از توانایی‌های مغز و همچنین راه‌‌های جلوگیری از کاهش توانایی‌های مغز در بین اقشار مختلف مردم جامعه افزایش پیدا کند.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ»، محمدحسین جهان‌پناه، روزنامه‌نگار علم و فناوری و سمیه کرمی، مترجم، کتاب‌هایی درباره‌ی مغز و علوم شناختی را معرفی می‌کنند.

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>