سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ اسفند ۱۳۹۹ در ۹:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب

جایزه بزرگ جشنواره کیوتو به فیلم کوتاه «ناطق» رسید

Talker-Kyoto

فیلم کوتاه «ناطق» به کارگردانی مهرشاد رنجبر موفق به کسب جایزه بزرگ جشنواره دانشجویی کیوتو ژاپن شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه ای فیلم، در اختتامیه بیست و سومین دوره جشنواره دانشجویی کیوتو ژاپن، که درتاریخ ۲۶ فوریه تا ۵ مارس (۸ تا ۱۵ اسفند) به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، فیلم کوتاه «ناطق» از میان ۱۶ فیلم دانشجویی، موفق به کسب جایزه بزرگ این جشنواره قدیمی دانشجویی شد.

جشنواره دانشجویی کیوتو به عنوان بزرگترین جشنواره بین‌المللی دانشجویی کشور ژاپن، هر سال توسط دانشگاه کیوتو به منظور کشف استعدادهای جدید برگزار می‌شود.

شهر کیوتو به شهر سینما و همچنین شهر دانشجوها در ژاپن معروف است که بسیاری از دست‌اندر‌کاران سینما در این شهر حضور دارند و ده درصد جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

فیلم کوتاه «ناطق» به تهیه‌کنندگی مژگان رایگان و رضا فتح الهی‌پور، پیش از این موفق به کسب جایزه اول فیلم‌های دانشجویی جشنواره تیرانا،جایزه بهترین فیلم جشنواره فالودی مجارستان و جایزه بهترین تدوین و بهترین فیلمبرداریجشنواره کیواسو ایتالیا شده است،همچنین در جشنواره‌های معتبر متعددی از جمله جشنواره تامپره فنلاند، پالنسیای اسپانیا، اوساکا ژاپن و جشنواره سی و نهم فجر حضوریافته است.

پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده‌ی مجید محمددوست است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>