سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب
شورای پروانه ساخت در دولت یازدهم/

سیدزاده: شورای پروانه ساخت با بلندنظری تشکیل شود

seyedzadeh

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» اندیشه و دیدگاه شورای پروانه ساخت را در ایجاد توازن در تولیدات سالانه سینما تاثیرگذار دانست.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» اندیشه و دیدگاه شورای پروانه ساخت را در ایجاد توازن در تولیدات سالانه سینما تاثیرگذار دانست.

سید سعید سیدزاده تهیه‌کننده سینما، درباره اهمیت چگونگی چیدمان و عملکرد شورای پروانه ساخت و اهمیت آن در تولیدات سالانه به سوره سینما گفت: وقتی که نظام برای سینما محدوده ای را روشن می‌کند. قاعدتا شورایی باید باشد تا بر این محدوده نظارت کند. صحبت‌هایی برای حذف شورای پروانه ساخت شد که اغلب صنوف  سینمایی مانند اهالی کتاب  به علت تامین نبودن امنیت مالی و معنوی آثارشان با حذف ممیزی پیش از تولید مخالفت کردند.

تهیه‌کننده فیلم‌سینمایی «شب به خیرفرمانده» ادامه داد: ما در یک نظام ایرانی اسلامی زندگی می‌کنیم و مطمئنا باید تحت چارچوبی فعالیت داشته باشیم. اگر خواسته یا ناخواسته بخواهیم از این چارچوب خارج شویم نیاز است شورای باشد تا به ما اخطار بدهد. مسئله نظارتی برای ایجاد آرامش اخلاقی و روانی برای جامعه است. فیلمساز باید خودش بداند و درک کند که چه چیزی قابل بحث است ومطرح کردن چه مسئله ای به ضرر جامعه است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پنالتی» افزود: چیدمان شورای پروانه ساخت باید متشکل از افرادی باشد که بلندنظری دارند و با افق دید برای سینما قدم برمی‌دارند. با اندیشه و دید آنها است که توازن در تولیدات سالانه سینما برقرار می‌شود و مخاطبان با سلایق مختلف می‌توانند از سینما بهره مند شوند. امیدواریم شورای پروانه ساخت در مدیریت جدید سینما بدور از اعمال نظر شخصی بر چار چوب کلی نظام در حوزه سینما نظارت کنند.