سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ تیر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۲ ب.ظ چاپ مطلب
سعید الهی در رادیو گفت‌وگو مطرح کرد:

احیای نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید از جمله اولویت‌های دولت سیزدهم باشد

elahi

سعید الهی تهیه‌کننده و کارشناس سینمایی تاکید کرد: احیای نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید از اولویت‌های مهم دولت آقای رئیسی باشد.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، سعید الهی در برنامه گفت‌وگوی فرهنگی رادیو گفت‌وگو پیرامون چالش‌های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: این نقشه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به وضوح تدوین و ابلاغ شده است لیکن حداقل در ۸ سال گذشته اراده چندانی برای اجرایی کردن آن وجود نداشت.

وی افزود: کشور مبتنی بر دیدگاههای حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری دارای دکترین فرهنگی بوده و راهبردها و چشم اندازها نیز در این نقشه طراحی شده است اما انتصاب برخی مدیران ناکارآمد و عدم استفاده از روش های نوین و نتیجه بخش منجر به ابتر ماندن این نقشه در حوزه های مختلف شده است.

این تهیه کننده با اشاره به وظایف و ماموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: منابع انسانی اعم از مدیران و اعضای جامعه هدف در عرصه فرهنگ و هنر از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردارند چرا که اصحاب فرهنگی به تعبیری ظرفیت تبدیل شدن به رهبران فکری جامعه را دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه این نگاه در سالهای گذشته به حدی تقلیل پیدا کرده که میتوان امروزه مدعی شد بسیاری از مدیران فرهنگی و هنری حتی دغدغه ذهنی شان فعالیت های حوزه کاری شان نیست و انفعال موجود در دولت تدبیر و امید ناشی از همین رویکرد است.

الهی خاطرنشان ساخت: نبود عدالت فرهنگی در توزیع منابع مالی به گونه ای که منجر به شکوفایی و پرورش هنرمندان خلاق در اقصی نقاط کشور بشود از جمله آسیب‌های سال‌های اخیر بوده که دولت سیزدهم باید خود را مکلف به جبران آن بداند.

این کارشناس سینما و رسانه گفت: بعد از ۴۳ سال هنوز محصولات فرهنگی تراز انقلاب اسلامی از جمله هنر صنعت‌‌هایی چون سینما، تئاتر، موسیقی و…مصداق روشنی ندارند و مدیران فرهنگی دولت کرامت و خدمت باید با رجوع به مفاهیم مندرج در سند مهندسی فرهنگی کشور نسبت به این مهم نگاه و توجه ویژه داشته باشند.

وی در پایان با توجه به ضرورت هدایت، حمایت و نظارت دولت از فعالیت‌های هنری بجای دخالت و تصدی گری محض بیان داشت: وزیر ارشاد آینده باید با استفاده از مرجعیت خود در عرصه فرهنگی تعامل خود با اهالی هنر را توسعه بخشیده و در جهت ترمیم اعتماد گذشته گام بردارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>