سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۴۰۰ در ۵:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

حضور «زالاوا» در بخش رقابتی هفته منتقدین ونیز

zalava

فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در بخش رقابتی سی‌و‌ششمین دوره هفته منتقدین ونیز به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سوره سینما، فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در اولین حضور جهانی خود، به عنوان یکی از هفت فیلم بخش رقابتی سی و ششمین هفته منتقدین ونیز به نمایش در‌می‌آید.

این فیلم که به تهیه‌کنندگی سمیرا و روح‌الله برادری در کردستان فیلم‌برداری شده است، از تاریخ یک تا یازده سپتامبر با سه نمایش، برای جوایز سی‌و‌ششمین دوره هفته منتقدین ونیز و جایزه شیر آینده رقابت می‌کند.

نخستین تجربه سینمایی ارسلان امیری در مقام کارگردان؛ با بازی نوید پور فرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین‌العابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی و تعداد دیگری از بازیگران استان کردستان، سال گذشته در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر کاندید دریافت ده جایزه شد و در نهایت سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم اول (ارسلان امیری)، سیمرغ بهترین فیلمنامه (ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام)، سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پوریا رحیمی سام) و دیپلم افتخار بهترین فیلم‌برداری (محمد رسولی) را از آن خود کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>