سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

«خرچنگ» برگزیده ویژه داوران جشنواره «لاگو» ایتالیا شد

kharchang

انیمیشن «خرچنگ» تولیدشده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های کوتاه «لاگو» ایتالیا شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ادامهٔ موفقیت‌های آخرین ساختهٔ شیوا صادق‌اسدی، «خرچنگ» توانست در هفدهمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های کوتاه لاگو در بخش مسابقه، جایزهٔ هیئت داوران را کسب کند.

امسال ۲۵ فیلم از ۲۰ کشور دنیا شامل ۱۲ فیلم داستانی، ۸ انیمیشن و ۵ فیلم مستند به بخش مسابقهٔ این رویداد راه‌یافته بود که فیلم‌های منتخب در ۶ گروه به‌صورت ترکیبی دسته‌بندی شد.

خرچنگ در بیست و پنجمین حضور بین‌المللی خود با فیلم انیمیشن «پسر خال‌خالی» محصول مشترک کشورهای ژاپن و فرانسه و دو فیلم داستانی «میکرو کاست» از کشور کرواسی و «خانم خانم منو ببخش» از کشور فیلیپین در گروه سه و در بخش مسابقه در روزهای ۴ و ۷ مرداد ۱۴۰۰ (۲۶ و ۲۹ جولای ۲۰۲۱) به‌صورت فیزیکی و آنلاین به نمایش درآمدند.

این انیمیشن از تولیدات سال ۲۰۲۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی پیش‌ازاین نیز جایزهٔ طلایی بهترین فیلم از نگاه مخاطبان و دیپلم افتخار داوران کودک سی و سومین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های کوتاه درسدن آلمان را به دست آورده بود.

کانون در دوره‌های پیشین این جشنواره در بخش مسابقه با فیلم کوتاه انیمیشن «ماهیگیر و بهار» از تولیدات ۲۰۱۷ در دور پانزدهم و نیز دو انیمیشن کوتاه «روباهی که به دنبال صدا رفت» و «بزغاله‌های ابری» به ترتیب از تولیدات ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ در بخش مسابقه و یونیسف دهمین دورهٔ جشنواره بین‌المللی فیلم لاگو حضور داشته است.

هفدهمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم‌های کوتاه لاگو از ۱ تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ (۲۳ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۱) در منطقه‌ای نزدیک شهر ونیز کشور ایتالیا برگزار شد.

یادآوری می‌شود پویانمایی «خرچنگ» به‌تازگی در بخش مسابقهٔ بین‌الملل هفتمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمافیکس» با ۱۰ فیلم دیگر نامزد دریافت جایزهٔ ویژهٔ «گوتوسو» (نام نقاش شهیر ایتالیائی) برای بهترین فیلم با تکنیک نقاشی، از کشورهای دانمارک، لهستان، ایتالیا، کانادا، بلغارستان، برزیل، مجارستان، ایتالیا، سوئیس در روز ۵ مرداد ۱۴۰۰ (۲۷ جولای ۲۰۲۱) در سالن آمفی‌تئاتر ویلا کاتولیکا به نمایش درآمدند.

این جشنواره نیز در روزهای ۵ تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ (۲۷ جولای تا ۱ آگوست ۲۰۲۱) در شهر سیسیل ایتالیا برگزار شد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>