سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

«موسیقی و صدا در فیلم تجربی» در جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی می‌شود

moosighi-tajrobi

کتب «موسیقی و صدا در فیلم تجربی» نوشته هالی راجرز و جرمی بارام با ترجمه وحید‌اله موسوی پژوهشگر و استاد سینما در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، با توجه به تمرکز و تاکید دوره سی و هشتم این رویداد و انجمن سینمای جوانان ایران بر تقویت سینمای تجربی، کتاب «موسیقی و صدا در فیلم تجربی» که توسط وحیداله موسوی ترجمه شده است، در جشنواره سی و هشتم معرفی خواهد شد.

این کتاب نوشته هالی راجرز استاد ارشد رشته موسیقی در دانشگاه گلداسمیت لندن و جرمی بارام دانشیار رشته موسیقی در دانشگاه سوری انگلیس است.

در شرحی بر این کتاب که توسط جیمز بولر، دانشگاه تگزاس در آستین نوشته شده، آمده است:

«موسیقی و صدا در فیلم تجربی مجموعه‌ای بی‌نظیر و بسیار ضروری است که به ارزیابی «انگیزه تجربی» حاشیه صوتی می‌پردازد. در مجموعه مقاله‌های بسیار برجسته‌ای که ویراستاران این کتاب گرد آورده‌اند، بر فرایندهای مورد استفاده صدای تجربی برای بازآرایی فیلم، و همچنین فیلم تجربی برای بازآرایی صدای فیلم تعمق شده است. برآیند کار، مجموعه‌ای بایسته است که بر قفسه‌های کتاب همه پژوهشگران حوزه صدای فیلم خودنمایی خواهد کرد.»

سی وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>