سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۵۳ ب.ظ چاپ مطلب

جزئیات فیلم جدید کریستوفر نولان اعلام شد

Nolan

ساخت فیلم سینمایی «اوپنهایمر» به کارگردانی کریستوفر نولان اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

به گزارش سوره سینما، فیلم سینمایی «اوپنهایمر» (Oppenheimer) داستان زندگی «جی رابرت اوپنهایمر» دانشمند هسته‌ای است و کیلیان مورفی نقش او را ایفا خواهد کرد.

در این راستا شایعاتی نیز مطرح شده که نولان و مورفی بار دیگر با هم همکاری داشته و کیلیان مورفی رسماً نقش فیزیک‌دان آمریکایی را بر عهده گرفته است. پیش‌ازاین فعالیت وی در «پروژه منهتن» او را به «پدر بمب اتم» مشهور کرده است.

لازم به ذکر است فیلمنامه فیلم ١٠٠ میلیون دلاری «اوپنهایمر» را کریستوفر نولان نوشته و تهیه‌کنندگی فیلم را همسر نولان، اما توماس پذیرفته است.

در این راستا رئیس بخش سرگرمی سینمایی کمپانی یونیورسال معتقد است کریستوفر نولان حد مرز ظرفیت داستان‌گویی سینمایی را شکسته است و ما بسیار خرسندیم که در چنین پروژهٔ استثنایی و خارق‌العاده با او همکاری داریم.

گفتنی است داستان این فیلم بر اساس کتاب برنده جایزه ادبی پولیتزر به قلم «کای بِرد» و «مارتین جی شروین» بنام «پرومته آمریکایی: سربلندی و تراژدی جی رابرت اوپنهامیمر» خواهد بود.

همچنین پخش فیلم توسط شرکت یونیورسالی که برند مزایده علیه کمپانی‌های سونی، پارامونت و وارنر شده است، صورت خواهد گرفت این در حالی است که کریستوفر نولان از فیلم «بی‌خوابی» به بعد همه فیلم‌های خود را با شرکت وارنر ساخته و به علت ایجاد سیاست پخش هم‌زمان آنلاین و اکران از سینما با این شرکت قطع همکاری کرده است. «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight)، «حیثیت» (The Prestige)، «تلقین» (Inception)، «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar)، «دانکرک» (Dunkirk) و «تنت» (Tenet) از جمله همکاری‌های مشترک نولان و وارنر است.

تولید «اوپنهایمر» از اوایل سال ٢٠٢٢ شروع و اکران آن در جولای ۲۰۲۳ صورت می‌گیرد. براین‌اساس فیلم‌برداری آن توسط «هویته فن هویتما»، تدوین «جنیفر لیم» و موسیقی متن «لودویگ گورانسون» انجام خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>