سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

دو ستاره دیگر به فیلم جدید کریستوفر نولان پیوستند

Downey-Damon

رابرت داونی جونیور و مت دیمون به فیلم سینمایی «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان اضافه شدند.

به گزارش سوره سینما، آخرین اخبار حاکی از آن بود که امیلی بلانت در نقش «وسرینگ اوپنهایمر» ، همسر رابرت اوپنهایمر، به ستارگان فیلم سینمایی «اوپنهایمر» (Oppenheimer) ساخته کریستوفر نولان پیوسته است. حالا خبر رسیده که مت دیمون و رابرت داونی جونیور هم به این پروژه جاه‌طلبانه پیوسته‌اند.

مت دیمون در فیلم «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) نیز با نولان همکاری داشته، اما رابرت داونی جونیور اولین‌بار است که با این کارگردان مشهور کار می‌کند.

لازم به ذکر است مت دیمون بازیگر پرکاری در سال اخیر بوده و در فیلم «استیل‌واتر» (Stillwater) و «آخرین دوئل» (The Last Duel) نیز نقش آفرینی کرده است. اما داونی جونیور فقط در یک فیلم غیر مارولی حضور داشته و در کمدی نا موفق «دولیتل» (Dolittle) به ایفای نقش پرداخته است.

ناگفته نماند فیلمنامه فیلم ١٠٠ میلیون دلاری «اوپنهایمر» را کریستوفر نولان نوشته و تهیه‌کنندگی فیلم را همسر نولان، اما توماس عهده‌دار خواهد بود.

همچنین داستان فیلم بر اساس کتاب برنده جایزه ادبی پولیتزر به قلم «کای بِرد» و «مارتین جی شروین» به نام «پرومته آمریکایی: سربلندی و تراژدی جی رابرت اوپنهامیمر» خواهد بود.

پخش فیلم «اوپنهایمر» برعهده شرکت یونیورسالی خواهد بود که برنده مزایده در برابر کمپانی‌های سونی، پارامونت و وارنر شد. شایان‌ذکر است کریستوفر نولان از فیلم «بی‌خوابی» به بعد همه فیلم‌های خود را با شرکت وارنر ساخته که سه‌گانه «شوالیه تاریکی»، «حیثیت» ، «تلقین» ، «میان‌ستاره‌ای» ، «دانکرک» و «تنت» را شامل می‌شود. دلیل اصلی جدایی نولان از وارنر، سیاست پخش هم‌زمان آنلاین و اکران از سینما در دوره پاندمی کرونا اعلام شد.

تولید فیلم «اوپنهایمر» اوایل سال ٢٠٢٢ شروع می‌شود تا برای اکران در ماه جولای ۲۰۲۳ آماده شود.

همچنین فیلم‌برداری این فیلم توسط «هویته فن هویتما» انجام خواهد شد، تدوین با همکاری «جنیفر لیم» جلو می‌رود و موسیقی متن را «لودویگ گورانسون» عهده‌دار خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>