سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب
مستندی درباره اقوام ایرانی/

«تیاب» درباره جنوبی‌ترین ساحل ایران ساخته شد

tiabb

فیلم مستند «تیاب» در سه اپیزود به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا خوش‌فرمان آماده می‌شود.

فیلم مستند «تیاب» در سه اپیزود به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا خوش‌فرمان آماده می‌شود.

سوره سینما، تصویربرداری «تیاب» از اواخر سال ۹۰ آغاز شد و هم اکنون تدوین دو اپیزود این مستند تمام شده و اپیزود سوم در حال تدوین است. هر اپیزود در ۴۰ دقیقه آماده می‌شود. «تیاب» به زبان بلوچی یعنی ساحل و در این مستند به جنوبی‌ترین خطه ساحلی ایران در کرانه دریای مکران یا همان عمان پرداخته می‌شود.

tiab1

در اپیزود اول به طبیعت این ساحل پرداخته می‌شود، طبیعتی بکر و گسترده در ۴۰۰ کیلومتر که شمایل طبیعت قبل از آفرینش انسان را تداعی می‌کند. در این مستند با توجه به کتب مقدس داستان آفرینش بیان می‌شود. در اپیزود دوم به انسان ساحل نشین و مشاغل، نوع زندگی و چرخه اقتصادی  آنها پرداخته می‌شود. در اپیزود سوم نیز زندگی، تولد، ازدواج، مرگ و دیگر آیین ساحل نشینان به تصویر کشیده می‌شود.

این مستند محصول سیمای استان‌ها است و برای پخش از یکی از شبکه های سراسری آماده می‌شود. از عوامل اصلی آن می‌توان به تصویربردار: مسعود شیخ ویسی و سپهر رضایی، صدابردار: مهران خوش فرمان، پژوهش: سمانه جوشن، تدوین: محمدخوردل و سمانه جوشن، مشاور تدوین: مسعود منشور و صداگذار: حسن شبانکاره، اشاره کرد.

tiab2

محمدرضا خوش فرمان فیلم‌های مستند «سیستان گهواره تمدن»، «هامین»، «برای صادرات» و… را ساخته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>