سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب

ممنوعیت پخش «داستان وست ساید» در کشورهای عربی

فیلم داستان وست ساید بر سردر سینما

تماشاگران کشورهای عرب‌زبان فیلم «داستان وست ساید» ساخته جدید استیون اسپیلبرگ را بر پرده سینماها نخواهد دید.

به گزارش سوره سینما، عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، کویت، قطر و عمان فیلم سینمایی «داستان وست ساید» (West Side Story) فیلم جدید کمپانی دیزنی و استیون اسپیلبرگ را پس از عدم موافقت دیزنی با سانسور شدن برخی از صحنه‌ها، پخش نخواهند کرد.

البته این امر جای تعجب ندارد. زیرا کشورهای مسلمان خاورمیانه موضوعات متعددی را جز خط‌ قرمزشان می‌دانند. تصاویر مستهجن، فحاشی و برخی مواضع سیاسی باید در فیلم‌ها سانسور شود.

«داستان وست ساید» صور قبیحه و فحاشی ندارد اما یکی از کاراکترهایش فردی تراجنسیتی است که توسط یک بازیگر بدون جنسیت (آیرس مناس) به نمایش در می‌آید.

کشورهای عربی اخیراً «جاودانگان» (Eternals) فیلم دیگر کمپانی دیزنی را اکران نکردند که آن فیلم هم عناصر پررنگ همجنس‌بازی و دو جنسیتی داشت. (اینجا بخوانید)

پیش‌ازاین کمپانی دیزنی اعلام کرده بود که فیلم را سانسور نخواهد کرد. (اینجا بخوانید)

منتقد نشریه ورایتی از نسخه اسپیلبرگ ستایش کرد و گفت: امضای اسپیلبرگ پای کار است ولی هواداران نسخه کلاسیک «داستان وست ساید» نیز از این ملودرام رومئو و ژولیت مسلکانه خوششان خواهد آمد. برخی از تصاویر فیلم نفس را در سینه شما حبس می‌کند و برخی از صحنه‌ها ضربان قلبتان را سرعت می‌بخشد. شما کافی است که در صندلی‌تان راحت بنشینید و از این سور سینمایی لذت ببرید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>