سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۲ ب.ظ چاپ مطلب

شاخص‌ترین عناوین معرفی شده در مراسم «بهترین بازی‌های رایانه‌ای»

بهترین بازی‌های رایانه‌ای

کمپانی‌ها و استودیوها از بازی‌ها و سریال‌های جدید در مراسم «بهترین بازی‌های رایانه‌ای» سال ۲۰۲۱ رونمایی کردند.

به گزارش سوره سینما، مراسم «بهترین بازی‌های رایانه‌ای» (The Game Awards) چند سالی است که از بازی‌هایی که برای کنسول‌های بازی طراحی شده‌اند رونمایی می‌کند، در همین حال سریال‌ها و فیلم‌های مرتبط با کامیک بوک‌ها و گیم‌ها نیز معرفی می‌شوند.

جئوف کایلی تصمیم گرفت که مراسم امسال را با شعارهای لیبرالی شروع کند. او از آزار و اذیت‌هایی که همجنس‌بازان و تراجنسیت‌ها و زنان متحمل می‌شوند گفت. او حتی سامانه‌ای آنلاین برای گزارش این رفتارها معرفی کرد. البته این مسائل کذایی صرفاً زاده ذهن لیبرال‌هاست. دنیای گیمینگ، دنیای به‌شدت شایسته‌سالاری است. در دنیای گیمینگ نباید نگران احساسات لطیف و ظریف گروه‌های ذکر شده در بالا بود. اگر شخصی توانایی و یا شایستگی انجام کاری را ندارد باید جا برای افراد کاردان و شایسته باز شود. اما متأسفانه مقوله شایسته‌سالاری چند سالی است که در جوامع لیبرال مرده است.

در ادامه به مهم‌ترین عناوین معرفی شده خواهیم پرداخت.

کیانو ریوز و کری ان ماس (The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience) را معرفی کردند. این دمو از موتور بازی‌سازی (Unreal Engine 5) پرده‌برداری کرد و دستاوردهای این موتور را به نمایش گذاشت.

لوکاس فیلم گیمز از (Star Wars: Eclipse)  رونمایی کرد. این بازی در ژانر اکشن و ماجرایی جای می‌گیرد. تریلر منتشر شده نشانگر لوکیشن‌های و کاراکترهای آشنا بود. قصه در دوران جمهوری اعظم کهکشان جنگ‌های ستاره‌ای می‌گذرد. گیمرها انتظار شمشیر بازی‌های فراوان را داشته باشند!

رمدی اینترتینمنت از (Alan Wake 2) رونمایی کرد. این اولین تجربه استودیو بازی‌سازی در ژانر وحشت است. البته بازی اول المان‌های ترسناک داشت ولی بیشتر در ژانر اکشن سیر می‌کرد.

وارنر بروس گیمز از (Wonder Woman) رونمایی کرد. این بازی توسط خالقان بازی موفق  ساخته می‌شود. با توجه به اخبار اعلام شده، بازی به‌صورت اول‌شخص خواهد بود. داستان درباره مبارزه دایانا برای نجات بشر و اتحاد خانواده‌اش است.

فرام سافتور از تیزر سینمایی بازی (Elden Ring) رونمایی کرد. این بازی حاصل همکاری استودیو فرام سافتور و جورج آر. آر. مارتین خالق «بازی تاج‌وتخت» (Game of thrones) است. هیدتاما میازاکی کارگردان این بازی بوده و دیالوگ‌های بازی را نیز او نوشته است.

استودیو راک استدی از گیم پلی (Suicide Squad: Kill the Justice League) رونمایی کرد. گیمرها می‌توانند چهار کاراکتر کینگ شارک، هارلی کوئین، کاپیتان بومرنگ و ددشات را انتخاب کنند. هنوز تاریخ انتشار بازی اعلام نشده است.

سرویس پارامونت پلاس از سریال «هیلو» (Halo) رونمایی کرد. پس از دست به دست شدن پروژه، پارامونت در نهایت این سریال را ساخت و با توجه به تیزر منتشر شده، فضای سریال به فضای بازی اصلی وفادار خواهد ماند.

گیم پلی بازی (Senua’s Saga: Hellblade 2) منتشر شد. این تیزر منتشر نشان‌دهنده گرافیک عالی بازی بود و گویا موتور ساخت بازی (Unreal Engine 5) است.

استودیو امبارک از بازی (Arc Raiders) رونمایی کرد. این بازی سوم‌شخص بوده و تمرکز بسیاری روی کار تیمی دارد. سبک بازی، بقا در محیط بیگانه است.

کمپانی اسکوئر اینیکس تاریخ پخش بازی (Forspoken) را رسماً اعلام کرد. بیست و چهارم می سال آینده.

از گیم پلی بازی (Horizon Forbidden West) رونمایی شد. بسیاری از گیمرها بی‌صبرانه منتظر این بازی هستند.

کمپانی سِگا از بازی (Sonic Frontiers) رونمایی کرد. طراحان بازی قول گیم پلی متفاوتی را داده‌اند؛ گیمرها می‌توانند آزادانه به گشت‌وگذار در دنیای بازی بپردازند.

کمپانی دراماتیک لبز از بازی (Star Trek: Resurgence) رونمایی کرد. بازی به‌صورت سوم‌شخص خواهد بود و سبک ماجرایی نیز دارد.

استودیو تل تیل از بازی (The Expanse: A Telltale Series) رونمایی کرد. این بازی بر اساس سریال «پهنه» (The Expanse) ساخته می‌شود.

از تیزر جدید بازی (A Plague Tale: Requiem) رونمایی شد. استودیو اسوبو قسمت دوم این بازی را سال آینده منتشر خواهد کرد.

شیرو گیمز از بازی (Dune: Spice Wars) رونمایی کرد. این بازی بر اساس رمان معروف «تل‌ماسه» (Dune) ساخته شده است. سبک بازی استراتژیک و در زمان واقعی رخ می‌دهد. استودیو سازنده فیلم «تل‌ماسه» از تهیه‌کنندگان این بازی نیز است.

از اولین ساخته استودیو بوکه رونمایی شد. (Slitterhead) فضای بازی‌های ژانر بقا-ترسناک را دارد.

از گیم پلی جدید بازی(Saints Row) رونمایی شد. این بازی ٢٣ آگوست سال آتی به بازار می‌آید.

انفلکژن گیمز از بازی (Nightingale) رونمایی کرد. استودیو سازنده این بازی از کارمندان سابق کمپانی بایوور هستند. سبک این بازی به‌صورت بقا-رول پلی است.

کمپانی اسمایلگیت از بازی (CrossfireX) رونمایی کرد. این بازی به‌صورت اول‌شخص است و سبک بازی‌های شوتر-اکشن را دارد. دهم فوریه این بازی به‌صورت اختصاصی برای ایکس باکس عرضه می‌شود.

از بازی (The Lord of the Rings: Gollum: The Untold Story) رونمایی شد. گیمرها هم اکنون می‌توانند در نقش گالوم بازی کنند!

گوگل پلی گیمز بازی‌های موبایل را به کامپیوترهای شخصی خواهد آورد.

سخن آخر:

با توجه به بازی‌هایی که در مراسم امسال نامزد و یا برنده جایزه‌ای شدند، متوجه یک تهاجم فرهنگی خاصی می‌شویم. حضور پررنگ عناصر و افکار افراطی لیبرالی در جای‌جای این بازی‌ها دیگر نه قابل انکار است و نه قابل چشم‌پوشی.

دنیای گیمینگ یکی از آخرین سنگرهایی بود که تا چندی پیش دست لیبرال‌های هالیوود از آن کوتاه بود. کتاب، موسیقی، سینما و تلویزیون سالیان متمادی است که به کارخانه و تریبون تولید و پخش پروپاگاندای لیبرالی تبدیل شده است.

خوراندن زوری این افکار در دنیای گیمینگ کاری بود بس دشوار. زیرا اگر یک فیلم یا سریال توی ذوق بیننده بزند، ماشین تبلیغاتی عظیمی مثل دیزنی شاید بتواند راهی برای کم کردن ضرر فیلم یا سریال پیدا کند؛ اما در دنیای گیمینگ حضور «فن بیس» (Fan Base) ضروری است.

لیبرال‌ها با تعلیم و تأدیب افکار افراطی خود به پسران کودک و نوجوان، راه را برای فروش آثارشان هموارتر کردند.

کمپانی بتزدا (Bethesda) یکی از بهترین بازی‌های تاریخ به نام اسکایریم (Skyrim) را در سال ٢٠١١ عرضه کرد. این بازی جوایز متعددی برد، بهترین بازی سال شناخته شد، نسخه‌های متعددی از بازی در طول این ده سال منتشر شد، «فن بیس» بسیار فعال و پویایی دارد، بزرگ‌ترین جامعه  (Modding)را دارد، یک نسخه دیگر از بازی یک ماه پیش رونمایی شد و موسیقی متن بازی را گروه ارکستر سمفونی لندن به مناسبت ده‌سالگی بازی، دوباره اجرا کرد.

این بازی اگر امسال منتشر می‌شد، سبب خشم لیبرال‌ها و هالیوودی‌ها می‌شد. زیرا ادای دین به لیبرال‌های افراطی در بازی وجود ندارد. کمپانی بتزدا آن‌قدر از ساختن نسخه بعدی بازی می‌ترسد که تاد هاوارد مدیرعامل کمپانی تاریخ دقیقی برای ارائه سری ششم این بازی نمی‌دهد. بتزدا خوب می‌داند که چندی پیش، صعب‌العبورترین مانع سر راه ساخت یک بازی، المان‌های صرفاً مرتبط با مکانیک و داستان بازی بود. نیازی نبود که نگران فضای سیاسی حاکم جامعه باشند. وظیفه آنها صرفاً ساختن بهترین بازی ممکن بود. اما این روزها اولاً و ثانیاً و ثالثاً باید نگران احساسات لطیف و ظریف لیبرال‌ها باشند. مبادا به ساحت مقدس لیبرال‌ها توهین شود. مبادا از خط قرمز لیبرال‌ها عبور کنند.

گیمرها و تشنگان آثار سرگرمی جای امنی از تهاجم فرهنگی لیبرالی ندارد جز اندک اینفلوئنسرهای غیرلیبرال و سوره سینما.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>