سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۲:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب

معرفی بهترین بازی‌های کامپیوتری سال ۲۰۲۲

Games-2022

در این گزارش به چهل‌و‌هشت عنوان از بهترین بازی‌های کامپیوتری سال ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت. «خدای جنگ» و «استارفیلد» عناوین شاخص امسال هستند.

به گزارش سوره سینما، با به تاخیر افتادن انتشار تعدادی از بازی‌های کامپیوتری در سال ۲۰۲۱، امسال بیش از صد عنوان در صف انتشار قرار دارد. ما به چهل‌و‌هشت عنوان از بهترین‌های سال ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت.

(Rainbow Six Extraction) کمپانی یوبیسافت اسپیناف (Rainbow Six Siege) اثر محبوب شوتری را ابتدا در سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد. با توجه به تأخیر سه‌ساله، این بازی اوایل امسال منتشر می‌شود. ۲۰ ژانویه تاریخ انتشار این اثر است.

Rainbow-Six-Extraction

(Pokemon Legends: Arceus) بزرگترین عنوان اختصاصی پلتفرم سوئیچ، سبک متفاوتی از گیمینگ را در پیش خواهد گرفت. ۲۸ ژانویه تاریخ انتشار این اثر است.

(Dying Light 2: Stay Human) این اثر پس از هفت سال از انتشار قسمت قبلی منتشر می‌شود فضای پارکور این بازی چهار برابر قسمت قبلی خواهد بود. ۴ فوریه تاریخ عرضه این بازی است.

Dying-Light-2

(Sifu) این اثر مبارزه‌ای توسط استودیو اسلوکلپ ساخته شده است. این استودیو پیشتر بازی (Absolver) عرضه کرده بود که سبک مبارزه‌ای داشت. نکته جالب این بازی این است که اگر بمیرید، کاراکترتان پیرتر می‌شود. این امر استعاره‌ای از تجربه و خرد خواهد بود. اگر به کررات بمیرید (خیلی پیر شوید) گیم اور دائم نهایی خواهید شد! ۸ فوریه تاریخ عرضه این بازی است.

Sifu

(CrossfireX) اثر بسیار محبوب شوتری، برای اولین بار به پلتفرم کنسول‌ها خواهد آمد. این بازی ۱۰ فوریه منتشر می‌شود.

CrossfireX

(Total War: Warhammer 3) قسمت سوم اثر محبوب استراتژیک کمپانی سگا امسال با داشتن گیم پس ایکس باس، بر روی pc نیز اجرا می شود. ۱۷ فوریه تاریخ انتشار این بازی است.

Total-war-warhammer-3

(Horizon Forbidden West) اولین اثر اختصاصی پلی‌استیشن برای امسال. این بازی یکی از مهم‌ترین عناوین امسال است. این بازی ۱۸ فوریه منتشر می‌شود.

Horizon-Forbidden-West

(Elden Ring) جورج آر آر مارتین (نویسنده کتاب‌های بازی تاج‌وتخت) یکی از خالقان داستان این بازی است. (Elden Ring) سبک سوم‌شخص ماجراجویی دارد و ۲۵ فوریه عرضه می‌شود.

Elden-Ring

(Evil Dead: The Game) این بازی از سبک نامتوازن مالتی پلیر استفاده خواهد کرد. بروس کمپل بازیگر سریال «اش علیه شیطان» صدای خود را به این بازی قرض داده است.

(Babylon’s Fall) از این بازی اولین بار در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد. پلتینوم گیمز کمپانی سازنده این بازی، سبک مبارزه‌ای را برای اثر برگزیده است. متأسفانه اتصال دائم به اینترنت برای بازی‌کردن لازم است. تاریخ عرضه این بازی ۳ مارچ است.

BABYLONS-FALL

(Gran Turismo 7) یکی از قدیمیترین سری بازی های کمپانی سونی. پیرو موفقیت بازی (Forza Horizon 5) برای کمپانی مایکروسافت، سونی در تلاش است تا بازی اختصاصی آنها هم سربلند شود. تاریخ انتشار این بازی ۴ مارچ است.

(Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin) این اثر به سبک سیاق (Final Fantasy) ساخته شده است. البته گیم‌پلی بازی تفاوت‌های بسیاری با بازی کلاسیک خواهد داشت. تتسویا نومورا به هواداران قول داد که خون (Final Fantasy) در رگ این بازی جریان دارد. این بازی روز ۱۸ مارچ منتشر می‌شود.

(Tiny Tina’s Wonderlands) اسپیناف بازی (Borderlands) الهام گرفته از سری بازی‌های (Dungeons and Dragons) است. ویل آرنت یکی از صداگذاران مشهور این اثر است. تاریخ عرضه این بازی ۲۵ مارچ خواهد بود.

Tiny-Tina's-Wonderland

(Oxenfree 2: Lost Signals) قسمت دوم بازی پر دیالوگی است که سبک مشابهی با قسمت اول دارد. این اثر اواخر مارچ منتشر می‌شود.

(The Day Before) فضای این بازی در دنیای مملو از زامبی‌ها است. تاریخ انتشار بازی ۲۱ ژوئن است.

The-Day-Before

(Forspoken) اثر کمپانی اسکوئر اینیکس به روایت ماجرای دارد و گیم‌پلی آن ضیافتی برای عاشقان پارکور است. سناریو و گیم‌پلی این اثر می‌تواند بسیار عالی از آب درآید. کمپانی سازنده قول باکیفیت‌ترین گرافیک ممکن را داده است. این بازی در تاریخ نامعلوم در بهار منتشر می‌شود.

(Ghostwire: Tokyo) این بازی در ژانر وحشت قرار می‌گیرد. ۹۹درصد جمعیت توکیو به‌صورت مرموزی ناپدید شده است و گیمر باید در این اوضاع برای بقای خود بجنگد.

(Kirby and the Forgotten Land) این بازی به‌صورت اختصاصی برای سوئیچ در بهار منتشر می‌شود. این اولین اثر کمپانی کربی و فورگاتون لند در سه سال اخیر است.

(LEGO Star Wars: The Skywalker Saga) بنا بر گفته کمپانی سازنده، این اثر بزرگترین بازی لگو خواهد بود. این بازی قرار بود که در سال ۲۰۲۰ منتشر شود که تا کنون به تعویق افتاده است.

LEGO-Star-Wars

(Star Trek: Resurgence) این بازی توسط کمپانی درمتیک لبز ساخته شده است. این کمپانی بسیاری از کارمندان کمپانی تل تیل را استخدام کرد و دور از ذهن نیست که این اثر سازوکار مشابه با قسمت‌های قبلی را داشته باشد. تاریخ انتشار این بازی برای فصل بهار مقرر شده است.

star-trek-resurge

(Saints Row) کمپانی سازنده این بازی، از اندک کمپانی‌هایی است که برای نظر طرفداران این سری بازی، هیچ احترامی قائل نیست. باید دید که این لجبازی به نفع یا به ضرر سازنده می‌شود. این اثر ۲۳ آگوست عرضه خواهد شد.

(Redfall) گیمرها در اینجا به شکار خون‌آشام‌ها خواهند رفت. این اثر فقط برای ایکس‌باکس و pc عرضه خواهد شد. تاریخ انتشار بازی برای تابستان منظور شده است.

(Scorn) چند سالی می‌شود که این بازی در صف انتشار قرار دارد. این اثر فقط برای ایکس‌باکس و pc عرضه می‌شود. تاریخ انتشار بازی برای اکتبر خواهد بود.

Scorn

(Starfield) مهم‌ترین عنوان این لیست، اثری خواهد بود که برای دهه سوم قرن بیست و یکم ساخته شده است. بتزدا کمپانی سازنده (SKYRIM) (برترین بازی قرن)، بنا بر اظهارات خودشان «اسکایرم در فضا» را خلق کرده‌اند. البته جنبه‌های رول پلیینگ این اثر از تمامی بازی‌های بتزدا بیشتر خواهد بود. گیمرها برای اولین با (creation cit 2) آشنا خواهند شد. در این بازی به‌مانند آثار گذشته بتزدا، حمایت کامل از modding خواهد شد و کاراکترها به سلیقه گیمرها شکل خواهند گرفت. این بازی در روز نمادین ۲۲/۱۱/۱۱ میهمان دائمی گیمرها خواهد شد.

Starfield

(S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl) این بازی پس از دوازده سال تأخیر، بالاخره امسال عرضه خواهد شد. این اثر فقط برای ایکس‌باکس و pc ساخته شده است. سبک سیاق بازی به‌صورت سری (metro) خواهد بود. تاریخ انتشار بازی برای ۸ دسامبر مقر شده است.

(The Lord of the Rings: Gollum) اگر همیشه می‌خواستید بدانید که «گالوم بودن» چه حسی دارد، با این بازی به آرزویتان می‌رسید! البته این بازی سبک سیاق اکشن سری (Shadow of mordor) را ندارد و بیشتر بر روی استلث تمرکز شده است. این اثر در پاییز منتشر می‌شود.

(Company of Heroes 3) قسمت سوم این اثر، پس از نه سال منتشر می‌شود. سبک این بازی، استراتژیک خواهد بود. این اثر اواخر امسال منتشر می‌شود و صرفاً برای pc خواهد بود

(Homeworld 3) پس از بیست سال انتظار قسمت سوم این بازی محبوب منتشر می‌شود. این اثر فقط برای pc ساخته شده است. تاریخ انتشار بازی برای اواخر سال منظور شده است.

Homeworld-3

(Marvel’s Midnight Suns) گیمرها کاراکترهای آشنایی را در این بازی خواهند دید. مرد آهنی، هالک، دکتر استرنج و ولورین ابر قهرمانانی هستند که می‌توان آنها را بازی کرد. این اثر نیمه دوم امسال عرضه می‌شود.

Marvel's-Midnight-Suns

(A Plague Tale: Requiem) قسمت بعدی بازی (A Plague Tale: Innocence) که یکی از بهترین سناریو ها را داشت. رکوییم کمپانی سازنده اثر، امید دارد که سوار بر موج موفقیت بازی قبلی بشود.

(Arc Raiders) خالقان این اثر، پیشتر بازی‌های (Battlefield) و (Star Wars: Battlefront) را طراحی کرده بودند. سبک این بازی سوم‌شخص است و در یک دنیای فضایی بسیار زیبا رخ می‌دهد. تمرکز بیشتر روی کار تیمی خواهد بود.

Arc-Raiders

(Ark 2) این بازی با حضور وین دیزل ساخته شده است. داستان بازی در دنیای با حضور دایناسورها ولی با امکانات فوق پیشرفته است!

(Avatar: Frontiers of Pandora) این بازی در سیاره پاندورا اتفاق می‌افتد. به مانند فیلم جیمز کامرون، اینجا نیز انسان‌ها و ناوی‌ها در حال جنگ هستند. یوبیسافت کمپانی سازنده اثر، دنیای بسیار زیبایی را خلق گرده است.

avatar-frontiers-of-pandora

(Bayonetta 3) این بازی به صورت اختصاصی برای سوییچ منتشر می شود.

(The Callisto Protocol) گلن اسکوفیلد خالق سری بازی  و یکی از اساتید ژانر وحشت، درصدد عرضه کردن ترسناک ترین اثر برای نسل جدید کنسول ها هستند.

(God of War Ragnarok) مهمترین عنوانی که برای پلی استیشن به صورت اختصاصی عرضه خواهد شد. داستان این اثر مستقیما ادامه قصه کریتوس و آتریوس در بازی قبلی است. کاراکتر ثور حضور پر رنگی در این قسمت خواهد داشت. (God of War) بهترین بازی در سال ۲۰۱۸ بود.

God-of-War

(Gotham Knights) بتمن مرده است و وظیفه حفاظت از گاتهام بر دوش رابین، بتگرل، نایتوینگ و رد هوود است. گیمر ها می توانند هر یک از این جهار کاراکتر را بازی کنند. خالقان بازی (Arkham Origins) این اثر را ساخته اند.

(Hogwarts Legacy) این بازی بر اساس رمان هری پاتر ساخته می شود. گیمر ها می توانند انتظار حضور پر رنگ جادو و کلاس های جادوگری و سم سازی را داشته باشند. سبک این اثر به صورت رول پلینگ خواهد بود.

(Kerbal Space Program 2) قسمت اول این بازی، شبیه ساز فضا و فیزیک بود؛ لذا هم انتظارات اما در سطح بالاتری را می توان از قسمت دوم داشت. گیمرها در این بازی می توانند سفیه هم بسازند! دیولوپر اینترسپت گیمز کمپانی سازنده بازی، قول باز گذاشتن دست (Modder) ها را داده است و اشاره کردند که این اثر را حتی تا ده سال دیگر می توان بازی کرد.

(Layers of Fear 2022) این بازی با استفاده از (Unreal Engine 5) ساخته شده است. لذا می توان انتظار مکانیک تراز اولی را داشت.

(The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2) این بازی به صورت اختصاصی برای سوییچ عرضه خواهد شد و بزرگترین نامی است که در چند سال اخیر برای این پلتفرم طراحی شده است.

the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild-2

(Mario + Rabbids Sparks of Hope) قسمت بعدی بازی بسیار محبوب (Mario + Rabbids Battle Kingdom) فقط برای سوییچ عرضه می شود. گیمر ها می توانند نه کاراکتر را بازی کنند.

(Nightingale) این اثر توسط یک استودیو تازه تاسیس ساخته شده است اما بسیاری از طراحان سابقه فعالیت در کمپانی بایوور را داشته اند. سبک بازی بخ صورت اول شخص و اکشن خواهد بود و دنیای بازی در فضایی ویکتوریایی رخ می دهد.

(The Outlast Trials) قسمت سوم بازی هایی که به حوادث پس از جنگ سرد می پردازد. حال هوای اثر، وحشتناک است اما گیمر ها می توانند هم تیمی نیز داشته باشند.

(Shadow Warrior 3) داستان این بازی درباره به دان انداختن اژدهایی است که به ناچار از بند رها شده بود، است.

Shadow-Warrior-3

(Sonic Frontiers) پس از مدت ها انتظار بالاخره کمپانی سگا از سری جدید «سونیک» رونمایی کرد. گیمرها در این قسمت آزادی عمل بیشتری خواهند داشت. تاکاشی ایزوکا مدیر استودیو سونیک گفت: المان هایی را که در این اثر مشاهده می کنید، پایه و اساس بازی های آتی این سری خواهد بود.

(Splatoon 3) این بازی نیز به صورت اختصاصی برای سوییچ ساخته شده است و سبک سیاق بازی های شوتری را دارد.

(Suicide Squad: Kill the Justice League) این اثر دنیای مشابهی با سری بازی‌های (Arkham city) از کمپانی راک استدی را دارد. گیمر ها می توانند هر یک از چهار کاراکتر ددشات، هارلی کویین، کینگ شارک و کاپیتان بومرنگ را برگزینند. هر یک از این کاراکتر ها قدرت و اسلحه خاص خود را دارند.

Suicide-Squad


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>