سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب

ایلان ماسک مرد سال ۲۰۲۱ مجله «تایم» شد

time-elon-musk

مجله «تایم» ایلان ماسک مدیرعامل ثروتمند تسلا را به‌عنوان مرد سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

به گزارش سوره سینما، ادوارد فلسنتال مدیرعامل و سردبیر مجله «تایم» در بیانیه‌ای گفت: مرد سال نشانگر تأثیرگذارترین فرد است، ایلان ماسک تأثیر چشمگیر روی زندگی در کره زمین و سلامتی خود کره زمین داشته است.

ایلان ماسک طبق نشریه فوربس، دومین فرد سرمایه‌دار جهان است؛ دارایی او بالغ بر ۲۷۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

ادوارد فلسنتال افزود: ماسک فقط یکی از ثروتمندترین مردان جهان نیست بلکه ثروتمندترین فرد تأثیرگذار روی جامعه نیز هست. تسخیر فرازمین از بزرگ‌ترین اهداف او است؛ آرزویی که روزی فقط مختص به رؤسای جمهور و دولت‌ها بود. یافتن راهکارهایی برای بهبود سبک زندگی روی زمین، حل‌وفصل معضلات و بحران‌هایی که مردم با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند و نوآوری در زمینه تکنولوژی فقط تعدادی از دستاوردهای ایلان است.

روی تصویر مجله یادداشت شده است که ایلان ماسک مردی خجالتی و کودکی سخت را تجربه کرده و چالش‌های سختی را پشت سر گذاشته است.

نویسنده این گزارش در مجله «تایم» در وصف ایلان ماسک نوشت: ثروت عظیم او نه‌تنها اثر جانبی هوش و ذکاوتش است بلکه پیشتازی در زمینه‌هایی که کمتر افرادی جرات به چالش کشیدنشان را دارند.

امسال سال ایلان ماسک است. اوایل ماه آپریل، او برنده مزایده ناسا برای سفر آمریکایی‌ها به سطح کره ماه شد. این اولین سفر انسان‌ها به سطح کره ماه از سال ۱۹۷۲ خواهد بود. او یک‌صد هزار خودرو تسلا به سرویس کرایه‌ای هرتز افزود.

ماسک با فروش ۱۰ درصد از سهام شرکت تسلا، چندی پیش خبرساز شد. این معامله سبب کاهش ۱۵ درصدی ارزش سهام تسلا شد اما به نسبت سال گذشته، سهام تسلا شاهد افرایش چشمگیر ۴۶ درصدی ارزش سهامش بوده است.

ایلان ماسک پیش‌تر به‌عنوان فردی لیبرال شناخته می‌شد. اما سیاست‌های افراطی لیبرال‌ها در چند سال اخیر، او و شرکتش را از کالیفرنیا به مقصد تگزاس راند. کالیفرنیای لیبرالی، مالیات‌های سنگین و سیاست‌های افراطی* بر مشاغل وضع می‌کند.

ایالت تگزاس مالیات بر درآمد ندارد لذا سرمایه‌داران متعددی از کالیفرنیا به مقصد تگزاس کوچ کرده‌اند.

ایلان ماسک با کوچ کردن و فرار از کالیفرنیا نه‌تنها به ساحل امن و آرام تگزاس رفت بلکه کارآفرینی‌ها متعددی برای آن ایالت به ارمغان آورده است.

جو روگن پادکستر معروف و از دوستان ایلان ماسک از دلایل اصلی کوچ کردن او بوده است. روگن ابتدای امسال خبر فرار از کالیفرنیا را اعلام کرد و تعداد قابل‌توجهی از فعالان غیرلیبرال عرصه هنر را مجاب به فرار از کالیفرنیا کرد.

* اجبار حضور جنسیت‌های غیر از مرد و حضور نژادهای غیرسفیدپوست در هیئت‌مدیره و پست‌های مدیریتی، بی‌اهمیتی به افزایش خلاف، ناامنی در سطح شهر و حضور پررنگ کارتن‌خواب‌ها در پارک‌ها و حتی جلوی درب خانه‌ها.