سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب

مستند «سینه‌ما رکس» به اکران هنروتجربه پیوست

مستند سينه‌ما رکس

سینماهای «هنروتجربه» از ششم دی‌ماه میزبان مستند «سینه‌ما رکس» به کارگردانی میترا مهتریان و صادق دهقان می‌شوند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موسسه «هنروتجربه»، مستند «سینه‌ما رکس» به کارگردانی میترا مهتریان و صادق دهقان و تهیه‌کنندگی میترا مهتریان از دوشنبه ۶ دی‌ماه روی پرده سینماهای هنروتجربه می‌رود.

این مستند که محصول سال ۹۹ است و به قربانیان حادثه سینما رکس آبادان می‌پردازد، به سراغ خانواده‌هایی رفته است که در این اتفاق، عزیزی را از دست داده‌ و یا به صورت غیرمستقیم متاثر شده‌ و آسیب روحی دیده‌اند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: ٢٨ مرداد ١٣۵٧ ساعت ده شب آبادانِ گرم/ یکباره داغ شد/ گُر گرفت/ سوخت ـــ سینما رکس‌اش با گوزنها بر پرده و بیش از ۶٠٠ جان بی خبر از پشتِ پرده…. روایت رسمى اما ٣٧٧ تن هموطن بود. و چند تبعه ی کره و فیلیپین در کنارشان. شهر شد چهارصدهزار صاحب عزا و بهت و اندوه به سرعت منتشر شد در همه جا.

مستند سینه‌ما رکس

عوامل «سینه‌ما رکس» عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: میترا مهتریان و صادق دهقان، پژوهش: میترا مهتریان، تصویر: صادق دهقان، میترا مهتریان، افشین خسروآبادی و عماد سلمانیان، دستیار تصویر: میلاد جعفری، تدوین: صادق دهقان، صدابرداری: ایمان لطفیان و فرهاد عمویی تبریزی، صداگذاری: گیسو آزادروش و تهیه‌کننده: میترا مهتریان با حمایت منطقه آزاد اروند.

آیین دیدار این مستند روز دوشنبه ۶ دی‌ماه ساعت ۱۷ در موزه سینما برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>