سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۴۰۰ در ۳:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب

دفاع گروه‌های یهودی از نویسنده کتاب‌های هری پاتر

J.-K.-Rowling

تعدادی از گروه‌های یهودی در انگلیس، از جی کی رولینگ نویسنده سری کتاب‌های هری پاتر دفاع کردند.

به گزارش سوره سینما، جی کی رولینگ نویسنده سری کتاب‌های هری پاتر چند وقتی است که دیگر عزیز لیبرال‌ها نیست. رولینگ از بزرگ‌ترین حامیان مالی حزب کارگر در انگلیس، رئیس‌جمهور آمریکا را به لورد ولدمورت کاراکتر ضدقهرمان رمان‌هایش تشبیه کرده بود؛ او حامیان کمپین برکزیت (لایحه جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا) را گله‌ای از مینی ترامپ‌ها خوانده بود. اما او با اظهار نظراتی درباره چند دغدغه اصلی لیبرال‌ها به چهره‌ای منفور نزد چپگرایان بدل شده است.

رولینگ معتقد است که فقط دو جنسیت مرد و زن وجود دارد و مردهای تراجنسیتی «زن» نیستند. او به مردهای تراجنسیتی که به زنان تجاوز می‌کنند، «زن» نمی‌گوید.

این عقیده رولینگ سبب شد تا متون کتاب او در سیبل چپگرایان قرار بگیرد. استفاده از نام «چو چنگ» در نقش یک مرد آسیای شرقی و «سیموس فینیگن» در نقش یک ایرلندی از مسائل مشکل‌ساز است. *

اخیراً جان استوارت کمدین و مجری مشهور آمریکایی اشاره کرد که جن‌هایی که بانک‌های زیرزمینی در دنیای جادوگران را مدیریت می‌کنند، استعاره از یهودی‌هایی است که در کتاب «پروتکل‌های رهبران صهیون» به آنها پرداخته شده است. البته جان استوارت چندی پیش موضع خود را تغییر داد و رمان‌نویس را فردی ضد یهودیت منظور نکرد.

دیوید ریچ رئیس سازمان خیریه یهودی به نام کامیونیتی سکیوریتی تراست گفت: گاهی اوقات یک «جن»، فقط یک «جن» هستش و منظور خاصی وجود ندارد. جی کی رولینگ از حامیان یهودیت بوده و هست و همیشه ضد «ضد یهودیت» سخن گفته است، لذا نمی‌توان متصور شد که او از المان‌های ضد یهودی در کتابش استفاده کرده باشد. او به نشریه هالیوود ریپورتر گفت: تصور اینکه رولینگ از عناصر ضد یهود در رمان‌هایش استفاده کرده باشد، سخت است. رولینگ تا به ‌حال نه تنها هیچ اظهارنظر ضد یهودیت نکرده است، بلکه همیشه از حامیان مردم یهودی بوده است.

چندی دیگر از فعالان سیاسی شبکه اجتماعی بیانات دیوید ریچ را تأیید کردند و اظهار داشتند که رولینگ یک موی ضد یهود در تن ندارد. او از بزرگترین متحدان ما در جبهه مبارزه با ضد یهود بوده است.

سارا سیلورمن البته نظر دیگری راجع به رولینگ داشت. او گفت: این جن‌هایی که بانک‌ها را اداره می کنند از دل پروپاگاندای نازی زاده شده است. افرادی دماغ عقابی که مالک بانک‌های جهانند.

سیلورمن امسال سریال بسیار ضعیف و سخیفی داشت که حامی یهودیان بود. (اینجا بخوانید)

* لیبرال‌ها معتقدند که این نام‌ها به‌صورت کاریکاتوری از مردمان آن کشورها انتخاب شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>