سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «علف‌زار» برگزار شد؛

بهرام رادان: تعامل خوبی با قوه قضاییه داشتیم

Bahram-Radan

بهرام رادان تهیه‌کننده «علف‌زار» گفت: تعامل خوبی با قوه قضاییه داشتیم و از طرفی هم سازمان سینمایی پشت ما ایستاد.

به گزارش سوره سینما، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی در دومین روز برگزاری از جشنواره فیلم فجر، در سالن اصلی همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست بهرام رادان در خصوص کار تهیه‌کنندگی در سینمای ایران عنوان کرد: ابتدا این بچه که در بیمارستان است دربیاید حالا تا آینده زمان زیاد داریم.

وی ادامه داد: از سال ۹۱ مجوز تهیه‌کنندگی گرفتم و چند فیلمنامه به من پیشنهاد داده شد که به هر دلیلی انجام نشد.

وی در مورد حاشیه‌های احتمالی فیلمنامه در مورد ممیزی گفت: ما تعامل خوبی با قوه قضاییه داشتیم و از طرفی هم سازمان سینمایی پشت ما ایستاد. تاکید می‌کنم که جامعه به فیلم‌های این‌چنینی نیاز دارد و امیدوارم حتی یک درصد هم فیلم ما دچار ممیزی نشود و به همین شکل به اکران عمومی دربیاید.

رادان در ادامه با اشاره به دریافت احتمالی سیمرغ برای این فیلم بیان کرد: این که کار بچه‌ها روی پرده دیده شود بخش مهم ماجرا است و سیمرغ نظر هفت داور جشنواره است اما هر اتفاقی رخ دهد زحمت همه عوامل فیلم است.

وی در مورد کارهای بعدی خود توضیح داد: موضوع مهم برای اینکه من تهیه‌کنندگی کاری را قبول کنم، پروژه است و اگر خوب باشد و من هم بتوانم وظیفه خودم را انجام دهم حتماً قبول می‌کنم.

این بازیگر با اشاره به اینکه در شرایط سخت کرونایی فیلم را فیلم‌برداری کرده‌اند، بیان کرد: اواخر تابستان سال گذشته آقای دانشی نزد من آمد و سناریویی را آورد و طی بحث‌هایی سناریو در ۱۴ نسخه بازنویسی شد و چهاردهمین نسخه کار شد. ما در موج چهارم کرونا فیلم‌برداری کردیم اما این همکاری تیمی بسیار ارزشمند بود. همین‌جا گله‌ای کنم از وزارت بهداشت که بارها به ما قول دادند و ما لیست فرستادیم اما واکسنی برای هیچ‌کدام از عوامل ما زده نشد.

کاظم دانشی؛ کارگردان فیلم نیز بیان کرد: حضور «علف‌زار» در جشنواره شجاعتی بود از سوی هیئت انتخاب و شورای پروانه نمایش که من خیلی از این بابت ممنونم. امیدوارم این روند در مجموعه سازمان سینمایی ادامه پیدا کند.

kazem-daneshi

وی در مورد اقتباسی بودن اثر نیز گفت: فیلم از یک پرونده خاص اقتباس نشده؛ اما من تحقیقات زیادی در مورد پرونده‌های این‌چنینی کرده بودم و ترکیبی از اشتراکات چند پرونده است. تمام تلاشمان را کردیم فیلمنامه یکدست باشد فقط فیلمنامه به لحظاتی احتیاج داشت که مخاطب به فضا فکر کند.

دانشی افزود: ۹۰ درصد پرونده‌هایی که در مورد تجاوز است به‌خاطر آبرو مختومه اعلام می‌شوند و به شکایت نمی‌رسند که این از معضلات دستگاه قضا هم هست. منظر دیگر دیدگاه روانی است که برای خانم‌هایی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، اتفاق می‌افتد و تا مدت‌ها به اعصاب خود مسلط نیستند که به دادسرا بروند و شکایت کنند.

رادان در مورد عنوان فیلم گفت: در این مورد ترجیح می‌دهم که خود مخاطب قضاوت کند.

پژمان جمشیدی؛ بازیگر نقش اول فیلم گفت: برای درست درآمدن نقش، چند باری دادگاه رفتم که یک‌بار هم کمک کردم یکی از محکومین زندان نرود که از دادگاه بیرونم کردند! خوشحالم که دو فیلم در جشنواره دارم چراکه جشنواره در حد جام جهانی برای من جذاب و لذت‌بخش است.

pezhman

سارا بهرامی نیز گفت: هیچ‌وقت راجع به هیچ‌کدام از نقش‌هایم فکر نمی‌کنم گاهی تخیل برخی از نقش‌ها را دارم.

وی ادامه داد: سعی می‌کردیم در جلسات بازپرسی شرکت کنیم اما خیلی فضا برایمان باز نبود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>