سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «موقعیت مهدی» برگزار شد؛

هادی حجازی‌فر: هزینه کل پروژه «موقعیت مهدی» ۳۰ میلیارد تومان بود

Hadi-Hejazifar

هادی حجازی‌فر کارگردان و بازیگر «موقعیت مهدی» گفت: کل قرارداد پروژه ۳۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۱۰ میلیارد هزینه ادوات جنگی و بازسازی صحنه‌ها شده است.

به گزارش سوره سینما، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی‌فر در سالن اصلی همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست هادی حجازی‌فر گفت: ما بیشتر از دو سال درگیر این فیلم بوده‌ایم. به دلایلی ۱۲ بار کارمان متوقف شد اما همه کنار ما بودند و از تک تک عوامل‌مان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در ابتدا این کار برای بازیگری به من پیشنهاد شد و گفتم من این نقش را برای هرکسی بازی نمی‌کنم و دوست دارم که خودم آن را بسازم و این اتفاق افتاد و خوشحالم.

وی در خصوص نسخه سریال این فیلم نیز توضیح داد: از اول هم مبنا بر یک نسخه سینمایی بود و من نمی‌خواستم چکیده یک سریال را سینمایی کنم. سریال یک نوع روایت دیگری دارد و در فیلم سینمایی تاکید روی کاراکترهای حمید و مهدی باکری داشته‌ایم.

حجازی‌فر ادامه داد: ما یک قراری با دوستان گذاشتیم که تنها یک پوستر یا یک تیزر قبل از جشنواره داشته باشیم و شلوغش نکنیم و به‌خاطر این قول و به‌خاطر نام حمید و مهدی باکری باعث شد که خیلی از کارهایی که حق یک پروژه برای دیده‌شدن است را انجام ندهیم.

وی اضافه کرد: حتماً دوست دارم در مورد موضوعات دیگر فیلم بسازم. یکسری رویاها در کارگردانی دارم اما باتوجه‌به توانایی‌هایم کار انجام می‌دهم. این فیلم را با قلبم و اعتقاد کامل ساختم و به آن افتخار می‌کنم.

این کارگردان افزود: از ابتدای کار به بچه‌های صحنه و گریم و … تاکید کردم که می‌خواهم یک سند تصویری از این دو عملیات به‌جای بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: جنگ ما مثل باقی جنگ‌ها یک‌وقت‌هایی شکست و یک‌وقت‌هایی پیروزی داشته و حماسه زمانی معنا پیدا می‌کند که روی دیگر سکه را هم ببینیم. یک مقدار از تصاویری که می‌تواند آشنا در ذهن باشند پرهیز کردیم.

حجازی‌فر افزود: چیزی که پخش خواهد شد، چهارصد دقیقه مفید بود و کل قرارداد ۳۰ میلیارد تومان، از این مبلغ ۱۰ میلیارد هزینه ادوات جنگی و بازسازی صحنه‌ها شده است. عوامل من نصف دستمزدی که می‌توانستند در فیلم‌های دیگر بگیرند را نگرفته‌اند. اجازه ندادم یک ریال از بودجه این‌طرف و آن طرف شود.

وی با اشاره به پژوهش فیلم توضیح داد: خیلی پژوهش سنگینی کردیم و تمام مصاحبه‌هایی که از سال ۶۱ تا همین امروز بوده را جمع‌آوری کردیم. حتی یک چیز کوچک را جعل نکرده‌ایم.

این کارگردان گفت: از اول اصرار داشتیم که تکه‌هایی از طنز را داشته باشیم که به‌زعم ما بیرون هم نمی‌زند. لشگر ۳۱ عاشورا لشگر ترک‌هاست اما در فیلم سعی کردیم توازن را برقرار کنیم و با طیف‌های متفاوتی کار کنیم. تلاش کردیم با آوردن یک سری غیر ترک‌زبان را به فیلم اضافه کنیم که تعادل برقرار شود.

وی ادامه داد: برای این فیلم دست به انتخاب زده‌ایم که در آن رفتار مهدی باکری را ببینیم که همه به هم مربوط باشند و نمی‌توانستیم دقیق نشان دهیم که در عملیات‌های خیبر و بدر چه اتفاقی افتاد.

حبیب والی‌نژاد؛ تهیه‌کننده فیلم در مورد اینکه نقش بنیاد مستضعفان در این فیلم چه بوده است، گفت: نهادها و بنیادهای مختلفی پیشنهاد مشارکت در این فیلم را داشته‌اند ولی بنیاد مستضعفان از ابتدای کار کمک‌های زیادی را به ما کردند.

روح‌الله زمانی؛ بازیگر گفت: این نقش را خیلی دوست دارم و سختی در این کار نداشتم و می‌دانستم که قدم جدیدی در سینما گذاشته‌ام.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>