سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۶:۳۱ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «شهرک» برگزار شد؛

علی حضرتی: اتمسفر داستان «شهرک» تشابهی به «بازی مرکب» ندارد

Ali-Hazrati

علی حضرتی کارگردان «شهرک» گفت: شاید آثار مشابه در سطح جهان که چیزی شبیه بازی یا قراردادی است که همه باید بپذیرند، باشد اما اتمسفر داستان فیلم من تشابهی به سریال «بازی مرکب» ندارد.

به گزارش سوره سینما، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شهرک» ساخته علی حضرتی و به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی در سالن اصلی همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی حضرتی؛ کارگردان گفت: کار سینما را از پشت‌صحنه تئاتر و سینما آغاز کردم و به‌صورت پاره‌وقت کار رسانه هم انجام داده‌ام.

وی در مورد انگیزه ساخت این فیلم گفت: شاید آثار مشابه در سطح جهان که چیزی شبیه بازی یا قراردادی است که همه باید بپذیرند، باشد اما اتمسفر داستان فیلم من تشابهی به سریال «بازی مرکب» ندارد.

حضرتی ادامه داد: در بستر اتفاقی که برای یک بازیگر در فضای نقشی که می‌خواهد بازی کند رخ می‌دهد، ماجرا مهم می‌شود و هرچقدر بازیگر اصلی که به نقشی که می‌خواهد بازی کند آلوده می‌شود به همان اندازه مخاطب با خس او درگیر می‌شود. لایه اولیه قصه در راستای بازیگری است که می‌خواهد وارد نقش شود اما از جایی به بعد مخاطب با نقش درگیر می‌شود و آن را حس می‌کند. این مشابهت‌سازی با زندگی واقعی خودمان است.

وی افزود: این که می‌گویید ایده ازدست‌رفته انگار مد شده است! این فیلم تأثیر خود را می‌گذارد و مخاطب را درگیر می‌کند و فارغ از همه اینها ما یک فیلم دیده‌ایم و وقتی فیلم ارتباط خود را برقرار می‌کند چرا نباید ساخته شود؟!

این کارگردان گفت: یادمان نرود که گروه بازیگران در «شهرک» تمرین می‌کنند برای یک فیلم سینمایی دیگر و توالی اتفاقات چیزی است که از پیش نوشته شده است. فیلم‌های دیگر با یک کپشن اعلام وضعیت می‌کنند اما در این فیلم نوشته‌ها در آن موقعیت را پیش می‌برند.

وی در مورد مخاطبان این فیلم گفت: طیف وسیعی از مخاطب به دلیل چندلایه بودن فضا و قصه با آن ارتباط می‌گیرند. اکران خوبی در سال آینده مدنظرمان هست.

علی سرتیپی نیز بیان کرد: فکر می‌کنم بعد از کرونا سینما باید یک پوست‌اندازی کند و فیلم‌ها را با استاندارد بالا بسازیم چرا که مردم همین‌جوری به سینما نمی‌روند. سینمای بعد از کرونا یک اتفاق دیگر است که ما نمی‌توانیم فیلمی بسازیم که نتواند پول از خارج از کشور درآورد و ما باید به فکر ساخت فیلم‌های با استاندارد بالا باشیم که بشود در جهان نمایش داد. برای «شهرک» فکر می‌کنم که فراتر از مرزها هم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

ساعد سهیلی؛ بازیگر فیلم گفت: اولین جایی که خودم تست بازیگری دادم فیلم آقای بهروز شعیبی به نام «میان ماندن و رفتن» بود که انتخاب بازیگران آن جواد عزتی بود، پس از گریم و انتخاب لباس، تازه جواد عزتی متوجه شد که من پسر سعید سهیلی هستم.

وی ادامه داد: وقتی فیلمنامه را خواندم دچار تردید شدم اما نه به‌خاطر بازی در نقش یک کاراکتر درونی با کمترین واکنش بلکه به‌خاطر اینکه چطور می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند اما علی حضرتی سوار بر فیلمنامه بود و این خیلی به من کمک کرد. بیشتر سعی کردم لحظات و صحنه‌ها را باور کنم و از خروجی کار راضی هستم.

این بازیگر ادامه داد: من خیلی خوشحالم که در این سال‌ها در جشنواره کنار شما هستم و از همکارانم و بازیگرانی که در جشنواره فیلم دارند، یاد می‌گیرم اما چه با کاندیدا شدن چه با سیمرغ یا بدون آن من هدف و مسیری دارم که اتفاقاً طولانی است و آن را ادامه می‌دهم. از چیزی که روی پرده دیدم راضی هستم.

شاهرخ فروتنیان؛ دیگر بازیگر فیلم گفت: فیلمی دیدم که در ستایش سینما و بازیگری است و مفتخرم که در این فیلم بازی کرده‌ام.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>