سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
نشست فیلم «۲۸۸۸» برگزار شد؛

کیوان علیمحمدی: هیچ‌کدام از عوامل «۲۸۸۸» پولی از این پروژه دریافت نکرده‌اند

Keyvan-Alimohamadi

کیوان علیمحمدی کارگردان «۲۸۸۸» گفت: یک نفر از عواملی که در این سالن می‌بینید ریالی از این پروژه دریافت نکرده‌اند.

به گزارش سوره سینما، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «۲۸۸۸» به کارگردانی مشترک کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری و تهیه‌کنندگی کیوان علی‌محمدی و علی اوجی در سالن اصلی همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کیوان علیمحمدی ضمن تسلیت به همه به‌خاطر درگذشت اشکان منصوری؛ بازیگر و خبرنگار سینمای ایران که امسال در کنار ما نیست، گفت: در بحث نیروی هوایی طراحی کردیم، نگهداری از آسمان‌های ایران، پروازهایی که تا دورترین خاک عراق را می‌رفت و می‌زد که اگر آن‌ها نبودند امروز ایران نبود! من ششمین فیلمم را ساخته‌ام هیچ‌وقت جلسه مطبوعاتی به من بد نگذشته است اما الان اینجا دارم می‌میرم به‌خاطر سه سال سختی‌ای که کشیدیم!

وی افزود: یک نفر از عواملی که در این سالن می‌بینید ریالی از این پروژه دریافت نکرده‌اند.

علی‌اکبر حیدری یکی از کارگردانان گفت: جرقه‌ای از ابتدا برای فیلمنامه اتفاق افتاد، شخصی که در اتاق تاریکی نشسته و آسمان را رصد می‌کند. تحقیقات ما دو سال طول کشید و بخشی از جنگ تحمیلی را تصویر کردیم که به آن پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: تأثیری از هیچ اثری در ذهنمان نبود، فیلمنامه را از اول خودمان نوشتیم و از ابتدا هم به همین فرم فکر می‌کردیم که سیال بودن را در فیلم داشته باشیم.

وی در خصوص انتخاب بازیگران توضیح داد: بازیگرانی که در این فیلم داشتیم خیلی خوب و راحت با ما تعامل برقرار کردند. هیچ مشکلی در فیلم‌برداری نداشتیم. ممکن بود انتخاب‌های دیگری بوده باشند اما خوشحالیم که با این گروه کار کرده‌ایم.

حیدری گفت: وقتی پژوهش ما تمام شد یک‌عالمه متریال داشتیم اما تنها می‌توانستیم در مورد بخشی از شخصیت‌ها ۹۰ دقیقه فیلم تولید کنیم که البته سخت‌ترین را انتخاب کردیم.

وی افزود: فکر می‌کنم هر کارگردانی آرزو دارد فیلمی در مورد صدا بسازد یعنی اینکه شما در تمام فیلم‌های جنگی، جنگ را می‌بینید اما ما سعی کردیم فیلمی بسازیم که از طریق صدا تخیل تماشاگر را پرواز دهد.

حیدری توضیح داد: دلیل حضور کسانی که صدایشان در فیلم هست و تصویر نیست این است که می‌خواستیم حس و حال کار دربیاید. قصد هیچ سوءاستفاده‌ای از نام این عزیزان نبوده است.

علی اوجی؛ تهیه‌کننده فیلم نیز توضیح داد: ۲۶۵ شهید خلبان و ۱۸۴ خلبان مفقود و ۵۷ خلبان آزاده که ۷ نفر از آن‌ها عروج کرده‌اند.

وی در خصوص شانس دیده‌شدن فیلم‌هایش در جشنواره امسال بیان کرد: این موضوعی نیست که به من مربوط باشد کار ما فیلمسازی است و حالا از خوش‌اقبالی من هر سه فیلمم وارد جشنواره شده‌اند اما هر اتفاقی بسته به هیئت داوران است.

اوجی ادامه داد: هر فیلمی سختی خود را دارد و مخصوصاً این فیلم که دو سال پژوهش پشت آن است و با کمترین امکانات بیشترین پژوهش انجام شده است. بعد از ساخت این فیلم هیچ‌کدام از ما همان آدم‌های قبلی نیستیم!

وی افزود: خالقان «۲۸۸۸» تصمیم گرفتند از ابتدای جنگ تا انتها را به نمایش بگذارند. خیلی کار راحت‌تری بود که یکی از قهرمانان را انتخاب می‌کردند و روی آن تمرکز می‌کردند اما کار سخت را انتخاب کردند. ده‌ها سوژه از پژوهشی که انجام شده بیرون مانده و هرکدام قابلیت یک فیلم را دارند.

اوجی بیان کرد: من یک عضو خیلی کوچک از گروه فیلم هستم اما روایتی که این فیلم دارد روایت متفاوتی از جنگ است. این فیلم نگاه کارگردانش است و من افتخار می‌کنم که عضو کوچکی این فیلم بوده‌ام.

شیرین اسماعیلی؛ بازیگر فیلم توضیح داد: ما این‌قدر این فضا را حس کردیم و قبل از آن هم فیلمنامه مهم بود و کارگردان این‌قدر در مورد اتمسفر این فیلم به ما گفته بود و من توانستم در آن اتمسفر قرار بگیرم.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>