سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۲۱ ب.ظ چاپ مطلب

پربیننده‌ترین برنامه‌های خبری در تلویزیون آمریکا

New-Tv

چه برنامه‌های خبری در تلویزیون بیشترین مخاطب را در میان مردم آمریکا دارند؟

به گزارش سوره سینما، بر اساس آماری که وب‌سایت ددلاین معرفی کرد، هیچ برنامه تلویزیونی با محوریت افکار چپ‌گرایانه در میان پنج مجموعه پربیننده نیست.

«جسی واتر پرایم تایم» نام برنامه خبری جدیدی از شبکه فاکس نیوز است توانست پس از فقط یک هفته پخش به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی تبدیل شود. میانگین ۳٫۳ میلیون بیننده و ۴۹۰ هزار نفر مخاطب در گروه سنی ۲۵-۵۴ سال (هر برنامه‌ای که مخاطب بیشتری در این بازه داشته باشد، بیشترین قیمت تبلیغات میان برنامه را دارد) شروع قابل‌توجهی برای این برنامه نو پا بوده است.

شبکه فاکس نیوز برای بیست سال متوالی است که بیشترین میزان مخاطب را در میان شبکه‌های خبری دارد.

New-Tv2

اکثر شبکه‌های تلویزیونی با ریزش مخاطب در سال ۲۰۲۱ روبرو شده‌اند. در این میان CNN و MSNBC بیشترین کاهش را مشاهده کرده‌اند. فاکس به طور میانگین ۲٫۲۴ میلیون مخاطب داشته است که شاهد دوازده درصد کاهش است. شبکه MSNBC ۱٫۱۵ میلیون مخاطب داشته است که ۵۶ درصد از مخاطبانش را ازدست‌داده است. شبکه CNN با ۶۳۳ هزار نفر مخاطب شاهد ۷۷ درصد کاهش در میان مخاطبانش بوده است که به‌نوعی فاجعه به‌حساب می‌آید. در گروه سنی ۲۵-۵۴ سال، شبکه CNN و MSNBC به ترتیب ۸۲ درصد و ۷۳ درصد ریزش داشته‌اند.

برنامه The Five و Tucker Carlson Tonight و Hannity و Special Report with Bret Baier و Jesse Watters Primetime به ترتیب ۳٫۵۷ و ۳٫۴۱ و ۲٫۸۶ و ۲٫۶۱ و ۲٫۳۸ میلیون بیننده در صدر این آمار قرار دارند. The Rachel Maddow Show تنها برنامه چپ‌گرایانه در میان ۱۰ مجموعه پربیننده است.

برنامه تاکر کارلسون بیشترین میزان مخاطب را در گروه سنی ۲۵-۵۴ سال دارد.

اما دلیل افت مخاطب دو شبکه CNN و MSNBC چیست؟

این دو شبکه مثلاً خبری، در چهار سال گذشته به بستری برای تبلیغات کمپین‌های تنفر ورزی به قسمت اعظمی از مردم آمریکا، تبدیل شده‌اند. در این زمانه دیگر کمتری مخاطبی پیدا می‌شود که حرف‌های این دو شبکه را باور کند. برایان استلتر مجری خبری CNN انگشت اتهام را به‌سوی جو روگن پادکستر معروف نشانه رفته است. پادکست روگن در حدود ۱۰ میلیون بیننده برای هر قسمت دارد و میانگین زمان پادکست‌های او ۳ ساعت است. امروزه مردم آمریکا اخبار خود را از پادکست‌ها، برنامه‌های یوتیوبی و توییتر می‌گیرند.

از طرفی رسوایی اخیر ستاره CNN یکی دیگر از دلایل ریزش مخاطبان آنها بوده است. (اینجا بخوانید)

مدیرعامل CNN نیز چندی پیش به دلیل رسوایی جنسی از شغل خود استعفا کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>