سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ مهر ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۷ ب.ظ چاپ مطلب
جشنواره‌ای برای کودکان/

نظر ابوالفضل جلیلی درباره یک جشنواره هنری

jalili

سخنگوی جشنواره «شاپرک‌های شهر» تاکید کرد این جشنواره فرصتی مناسب برای رقابت بین کودکان است.

سخنگوی جشنواره «شاپرک‌های شهر» تاکید کرد این جشنواره فرصتی مناسب برای رقابت بین کودکان است.

ابوالفضل جلیلی کارگردان شناخته شده حوزه کودک و نوجوان و برنده جایزه های متعدد جهانی در این حوزه که به عنوان سفیر مهربانی و سخنگو ، جشنواره شاپرک‌های شهر را همراهی می کند این جشنواره را فرصتی مناسب  برای رقابت میان کودکان و نوجوانان فیلمساز دانست.

این فیلمساز رویکرد اصلی جشنواره را همگرایی جامعه و هنر؛ و طراحی جشنواره ای هنری با رویکرد اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان با انگیزه طرح مسائل موجود در این حوزه و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات دانسته و می افزاید: جشنواره فیلم کودک شاپرک‌های شهر با شعار « پرواز یک تصویر، تصویر یک تغییر» با مشارکت ایران و ترکیه آذر ماه در دو شهر تهران و استانبول برگزار می شود.

جلیلی در ادامه از موضوعاتی چون کودکان کار و خیابانی، خشونت علیه کودکان، کودکان و آموزش و سلامت، کودکان و خانواده، حقوق کودکان، کودکان و هنر و ادبیات،کودکان و صلح را به عنوان موضوعات اصلی جشنواره فیلم شاپرک های شهر نام برد.

 سخنگوی«شاپرک‌های شهر» در ادامه به بخش های مختلف این جشنواره اشاره کرده و گفت: این جشنواره در بخش های اصلی و حرفه ای، مسابقه، نگاه کودک، صد ثانیه ای و جنبی برگزار می شود. بخش مسابقه این جشنواره به فیلمسازی با موبایل و دوربین های خانگی اختصاص دارد و بچه های زیر پانزده سال می توانند با فیلم های خود در بخش نگاه کودک این جشنواره شرکت کنند ، همچنین عموم علاقمندان می توانند آثار خود را با موضوعات مرتبط تا پایان مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جشنواره بین المللی شاپرک‌های شهر با حمایت برج میلاد تهران و با همکاری مرکز بین المللی فرهنگ و هنر وابسته به وزارت فرهنگ ترکیه و دانشگاه استانبول ۲ تا ۶ آذر ماه برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>