سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در ۷:۲۲ ب.ظ چاپ مطلب

بحران اوکراین؛ سلبریتی‌ها علیه مردم

sean-penn

شان پن گفت: اگر نظامیانمان را به اوکراین نفرستیم روح آمریکاییمان را از دست خواهیم داد. البته نظر قریب به اتفاق مردم آمریکا چیز دیگری است.

به گزارش سوره سینما، شان پن هم اکنون به اوکراین رفته تا مستندی درباره حمله روسیه بسازد. او بیانیه تندی خطاب به پوتین صادر کرد و بحران بوجود آمده را جنگ برای دموکراسی خواند. پن گفت: پوتین اشتباه بزرگی مرتکب شده است و اشتباه او، جان‌های بسیاری را گرفته است. پن در ادامه افزود: اوکراین لبه نیزه رویای دموکراسی است. اگر آنها را تنها بگذاریم، روح آمریکایمان را از دست خواهیم داد.

نظر شان پن در تضاد کامل با نظر مردم آمریکا است. طی نظرسنجی «آسوشیتد پرس» (ASSOCIATED PRESS) فقط ۲۶ درصد مردم خواستار فرستادن نظامیان به اوکراین هستند. نکته جالب آن است که لیبرال‌های ضد جنگ دیروز، بیشترین آمار موافقت با فرستادن نظامیان به اوکراین را دارند و محافظه کاران جنگ طلب دیروز، کمترین تمایل به حضور نظامیان آمریکایی در اوکراین را دارند.

حمله روسیه به اوکراین در زمان جو بایدن رئیس جمهور دموکرات اتفاق افتاده است؛ اما سلبریتی‌ها و دیگر چپ‌گرایان بایدن را مقصر اتفاقات اینروزها نمی‌دانند. آنها طبق معمول چند سال اخیر، تقصیر را بر گردن محافظه کاران و ترامپ انداختند.

مارک روفالو، باربارا استرایندسند، راب راینر، جاد آپاتو، جاش گد، استیون کینگ و بردلی ویتفورد انگشت اتهام را به سمت ترامپ و هوادارانش نشانه گرفتند. این اظهارات نیز در تضاد کامل با نظر مردم آمریکا قرار دارد. بر اساس نظرسنجی دانشگاه هاروارد که شبکه ای بی سی (ABC) منتشر کرد، ۶۲ درصد مردم معتقند که اگر ترامپ بر سر کار بود، پوتین به اوکراین حمله نمی‌کرد. ۵۹ درصد مردم در این نظرسنجی گفتند که پوتین بدلیل ضعف بایدن به اوکراین حمله کرد.

ترامپ در واکنش به اظهارات دموکرات ها و سلبریتی ها گفت: دموکرات ها برای مرزهای اوکراین اهمیت بیشتری نسبت به مرزهای خودمان قائلند. نظر ترامپ از این منظر قابل اعتنا است که دولت بایدن از میان یک میلیون نظامی آمریکایی، تصمیم گرفت مرزبانان مرز مکزیک را به لهستان بفرستد! گویا دموکرات ها بدنبال بهانه ای برای رهایی مرزهای جنوبی بودند.

در یک نظرسنجی دیگری که توسط شبکه ای بی سی و واشنگتن پست انجام شد، فقط ۳۷ درصد مردم آمریکا از عملکرد دولت بایدن راضی هستند.

John-J-Mearsheimer

جان مرشهایمر در سال ۲۰۱۵ ویرانی اوکراین را پیش بینی کرد

غرب اوکراین را در مسیری انداخته است که در پایان، اوکراین ویران خواهد شد. پرفسور جان مرشهایمر این نظر را در سخنرانی در دانشگاه شیکاگو در سال ۲۰۱۵ بیان کرد.

او در ادامه افزود: اقتصاد اوکراین نباید بازیچه دست ناتو و روسیه باشد؛ آنها باید مستقل شوند و این امر بهترین گزینه برای آنان خواهد بود. ما (آمریکا و ناتو) از اوکراین می‌خواهیم که جلوی روسیه قد علم کند، ما به آنها وعده روزی «از ما شدن» می‌دهیم و ما در نهایت پوتین را شکست خواهیم داد. اوکراینی‌ها با ساز ما خواهد رقصید و سیاست‌های ضد روسی در پیش خواهند گرفت. اما همانطور که قبلا گفتم، این نوع سیاست منجر به نابودی اوکراین می‌شود و ما مشوق این سرنوشت هستیم.

جان مرشهایمر نویسنده کتاب «لابی اسرائیل» که درباره حضور پررنگ اسرائیلی‌ها در سیاست آمریکا است، بدلیل نوشتن چنین کتابی توسط بسیاری از قدرت طلبان در لیست سیاه قرار گرفت.

شایان ذکر است که منابع نظرسنجی ذکر شده در متن، همگی رسانه های لیبرال هستند و نمی‌توان اتهام موضع گیری ضد‌غربی را به آنان زد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>